luni, 9 ianuarie 2017

Plan de amenajare a malului si a terenurilor adiacente salbei de lacuri ale Municipiului Bucuresti

CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE (CNSC)

UNIREA FACE PUTEREA! Impreuna, pentru prosperitatea tuturor cetatenilor!
Adresa postala  Str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, Bucuresti,  Cod 013152
Telefon  0736601020,  0736600961, 0736600973 
Nr. 1/09.01.2017
                             

Catre,      
1.      PRIMARIA MUNICIPIULUI BUCURESTI
                 Doamnei Primar General Gabriela FIREA
2.      CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

Stimata Doamna Primar General,
Domnilor consilieri,

Din dorinta de a va veni in sprijin, va supunem atentiei proiectul de mai jos:

PLAN DE AMENAJARE A MALULUI SI A
TERENURILOR ADIACENTE SALBEI DE LACURI ALE MUNICIPIULUI BUCURESTI
A.    Informare privind salba de lacuri de pe râul Colentina
1.      Salba de lacuri Colentina are 9 lacuri pe teritoriul administrativ al Bucurestiului: Straulesti, Grivita, Baneasa, Herastrau, Floreasca, Tei, Plumbuita, Dobroiesti si Pantelimon I. Primele 6 se afla in administrarea Primariei Capitalei prin ALPAB, iar celelalte trei se afla in administrarea Sistemul de Gospodarire a Apelor Ilfov-Bucuresti, institutie in subordinea Apelor Romane. Potrivit legii, administratorii lacurilor si drumurilor trebuie sa se ocupe de intretinerea, reabilitarea lor si valorificarea potentialului.
2.      In 2007, CGMB a aprobat indicatorii economici pentru un proiect de reabilitare a salbei de lacuri Colentina, curatarea zonelor adiacente si introducere acestora intr-un circuit turistic.  Proiectul, in valoare de circa 33 milioane de euro, ar fi trebuit finantat in proportie de 85 la suta din fonduri europene. Cu un an inainte, in 2006, Primaria Capitalei a cerut Guvernului sa-i transfere in patrimoniu si cele 3 lacuri aflate la Apele Romane pentru a putea realiza un proiect unitar de amenajare. O data cu schimbarea primarului general, in 2008, acest proiect a fost dat uitarii desi a fost singurul, dupa 1989, care a tratat in ansamblu salba de lacuri Colentina.

B.     Amenajarea terenului dintre ultimul sir de locuinte al Cartierului Baneasa Lac si Lacul Baneasa
1.      Efectuarea demersurilor pentru elaborarea unei HG pentru trecerea terenului din administrarea MApN si a Bancii Nationale a Romaniei (Anexa 1), in domeniul public al Municipiului Bucuresti si in administrarea Consiliului Local al Sectorului 1.
2.      Punerea in aplicare a proiectului existent de amenajare a terenului de la pct. 1 (Anexa 2) sau organizarea unui concurs de amenajare peisagistica a zonei delimitate in Anexa 1, inclusiv pentru racordarea acestei zone la Aleea Matelotilor, in colaborare cu Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu".
3.      Desemnarea proiectului castigator, desemnarea constructorului si executia proiectului.

C.    Amenajarea malului si a intregii zone verzi adiacente Lacului Baneasa
1.      Clarificarea regimului juridic al Lacului Baneasa si al terenurilor adiacente prin executarea cadastrului intregii zone si identificarea proprietarilor, concesionarilor si a eventualilor chiriasi;
2.      Controlul zonei de protectie de 50 de metri a malurilor lacului;  indepartarea obstacolelor si a gardurilor construite pana la luciul de apa.
3.      Reabilitarea Aleii Matelotilor si racordarea acesteia cu Soseaua Baiculesti.
4.      Identificarea unui teren adecvat si constructia unei parcari supra/subterane (de mari dimensiuni), care sa absoarba autoturismele riveranilor dar si pe cele ale cetatenilor care vor veni in zonele de agrement.
5.      Constituirea unui parteneriat de tip public-privat intre PS1, MApN, Facultatea de Drept a Universitatii Bucuresti, Sindicatul Militarilor si Asociatia Baneasa Lac in scopul reabilitarii si darii in folosinta pentru cetatenii Sectorului 1 a fostei Baze sportive si de agrement nr. 1 a MApN.
6.      Gasirea unor investitori puternici, interesati in constituirea altor parteneriate de tip public-privat cu Primaria Sector 1 si ceilalti proprietari/concesionari ai fostelor baze sportive din zona, respectiv:
a.       Strandul cu ape termale de la Foradex
b.      Strandul "Combinatului Poligrafic Bucuresti" (CPB)
c.       Strandului PTTR (al Telefoanelor)
d.      Strandul "UTC"
e.       Strandul Baneasa 1
f.       Strandul Baneasa 2, etc.

D.    Amenajarea malurilor si a zonelor verzi adiacente tuturor celor 9 lacuri de pe teritoriul administrativ al Municipiului Bucuresti
1.      Efectuarea unor demersuri legale si mediatice sustinute, in scopul determinarii PMB si a CGMB de a relua proiectul  aprobat in 2007 de reabilitare a salbei de lacuri Colentina, curatarea zonelor adiacente si introducere acestora intr-un circuit turistic.
2.      Indepartarea gardurilor si a obstacolelor si constructia unei promenade de jur imprejurul tuturor lacurilor, unde bucurestenii sa se poata plimba cu bicicletele, rolele, unde sa se poata plimba si alerga.
3.      Plantarea de pomi pe malul lacurilor, amenajarea de spatii verzi in perimetrul de 5o de metri de la mal, ca resursa de spatiu verde a Bucurestiului,  conectarea acestor spatii cu marile parcuri.

Cu stima si multumiri,
p.  CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE,
PRESEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE,
Prof. dr. Mircea DOGARU

vineri, 6 ianuarie 2017

În cauza cunoscută generic sub denumirea „Certificate de revoluţionar false”, procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus prin ordonanţă extinderea acţiunii penale faţă de inculpaţii SANDA ADRIAN, TĂNASE DENISA-CORINA şi CECHI CRISTINA-VALENTINA

Extindere acţiune penală - abuz în serviciu ş.a. - SUPC - PÎCCJ

                                                                                                                5 ianuarie 2017

COMUNICAT

  Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:
În cauza cunoscută generic sub denumirea „Certificate de revoluţionar false”, procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus prin ordonanţă extinderea acţiunii penale faţă de inculpaţii SANDA ADRIAN, TĂNASE DENISA-CORINA şi CECHI CRISTINA-VALENTINA, întrucât s-au constatat noi fapte penale în sarcina acestora, respectiv comiterea a cinci infracţiuni de abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave şi a trei infracţiuni de abuz în serviciu.
Din probele administrate până în prezent a reieşit că, în calitate de membri ai Comisiei pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 341/2004, constituită la nivelul Secretariatului de stat pentru recunoaşterea meritelor luptătorilor împotriva regimului comunist instaurat în România în perioada 1945-1989, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, respectiv acelea de a verifica, admite sau respinge solicitările privind includerea şi a altor localităţi în categoria celor în care au rezultat persoane ucise, rănite sau reţinute, până la fuga dictatorului, au emis mai multe procese verbale, respectiv decizii, cu încălcarea prevederilor legale cu privire la condiţiile pe care o persoană trebuie să le îndeplinească pentru a primi titlul de ”Luptător cu rol determinant”. În consecinţă, prin includerea a cinci oraşe în categoria localităţilor în care au rezultat persoane ucise, rănite sau reținute până la fuga dictatorului, un număr mare de persoane au primit fără drept, începând cu data de 1 ianuarie 2015, o indemnizaţie lunară de 2020 lei, producând următoarele prejudicii bugetului de stat:
  • Constanţa - 157 de persoane: prejudiciu estimat în valoare totală de 6.977.080 lei;
  • Craiova - 125 de persoane: prejudiciu estimat în valoare totală de 5.555.000 lei;
  • Reşiţa - 228 de persoane: prejudiciu estimat în valoare totală de 10.132.320 lei;
  • Arad - 68 de persoane: prejudiciu estimat în valoare totală de 3.019.200 lei;
  • Braşov - 330 de persoane: prejudiciu estimat în valoare totală de 14.665.200 lei.
Totodată, cercetările au relevat că săvârşirea celor trei infracţiuni de abuz în serviciu a constat în includerea în categoria localităţilor în care au rezultat persoane ucise, rănite sau reținute până la fuga dictatorului şi a oraşelor Piatra Neamţ, Hunedoara şi Suceava, cauzându-se prin aceasta o vătămare a drepturilor şi intereselor legitime ale României, respectiv afectarea negativă a bugetului de stat prin crearea condiţiilor necesare în vederea acordării indemnizaţiilor unor persoane care nu au avut rol determinant la victoria Revoluţiei din 1989. Stabilirea, în mod incorect, a modalităţilor de exercitare a recunoştinţei pe care statul român o datorează faţă de persoanele care au avut un rol determinant pentru victoria Revoluţiei din 1989, nerespectarea criteriilor clare de evidenţiere şi determinare a persoanelor care au avut un rol determinant la victoria Revoluţiei din 1989, reprezintă aspecte care au încurajat abuzurile şi încălcarea prevederilor legale şi au  impact social negativ care aduce atingere autorităţii statului.
Astfel, din probatoriul administrat a rezultat că, deşi nu îndeplineau condiţiile cerute de lege, au fost incluse în categoria celor în care au rezultat persoane ucise, rănite sau reținute, până la fuga dictatorului, în total 13 localități: Constanţa, Craiova, Reşiţa, Arad, Braşov, Piatra Neamţ, Hunedoara, Suceava, Deva, Buzău, Băile Herculane, Târgoviște şi Brăila.
Reamintim că în această cauză, pe 16 noiembrie 2016, în baza autorizaţiilor emise de instanţă, s-au efectuat un număr de 21 de percheziţii domiciliare, atât la domiciliile/reşedinţele persoanelor implicate în săvârşirea infracţiunilor menţionate mai sus cât şi la sediile unor instituţii publice. Ulterior, faţă de mai mulţi inculpaţi s-au dispus măsuri preventive.
Cercetările continuă în vederea lămuririi tuturor împrejurărilor cauzei şi stabilirii răspunderii penale.
Precizăm că punerea în mişcare a acţiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nicio situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.