Stiri din campania pentru alegeri locale

Inteviu cu Maia Sandu

joi, 24 ianuarie 2013

Noua Putere se luptă cu locotenentul care a zdruncinat regimul Traian Băsescu

Noua Putere se luptă cu locotenentul care a zdruncinat regimul Traian Băsescu
Care este situaţia lui Gheorghe Alexandru, la un an de la prezenţa lui în Piaţa Universităţii?
Exact acum un an, în seara zilei de 23 ianuarie 2012, Piaţa Universităţii a cunoscut un moment de mare emoţie: un tânăr locotenent, îmbrăcat în uniformă, i s-a alăturat. “Nu uitaţi că mâine e 24 ianuarie”, s-a adresat el oamenilor. Locotenentul necunoscut a devenit în acea noapte un symbol al mişcării civice pentru schimbări radicale în societatea românească, puternic opresată. Gheorghe Alexandru venea din interiorul unui corp ofiţeresc care nu făcea politică, dar era la rândul lui opresat, umilit şi bulversat de un regim care introdusese arbitrariul ca lege şi abuzul ca normă de lucru. Protestul locotenentului a devenit celebru, a trecut graniţele ţării şi a determinat trezirea a milioane de conştiinţe de români.

Împotriva locotenentului s-a pus în mişcare un mecanism infernal de represiune care a acţionat imediat. Actul de curaj şi onoare al tânărului ofiţer a fost rapid repudiat de conducerea Ministerului Apărării, trompeta cu galoane a regimului Băsescu din armată – contraamiralul Tiberiu Frăţilă – l-a acuzat de fapte grave. 
Unitatea militară de care aparţinea locotenentul Gheorghe Alexandru a executat ordinele primite de la Bucureşti: pedepsiţi-l exemplar! Discreditarea publică, atribuirea unorplanuri de răzmeriţă, de lovitură militară anticonstituţională şi puse în seama lui Gheorghe Alexandru au avut menirea să-l izoleze pe militar de societate, să dea apă la moară celor care aveau dubii legate de buna lui credinţă. Aceste manevre au eşuat, locotenentul avea de acum notorietate şi public el nu acuzase armata; chiar Traian Băsescu declarase că protestele oamenilor sunt justificate. 

Un proces stalinist cu verdict ordonat
Pe fondul susţinerii publice, a atenţiei televiziunilor, locotenentul este judecat de un consiliu la Flotila 71 Aeriană care a încercat să se acopere de regulamente militare care să dea un înveliş legal sancţiunii drastice. 
Iniţial nu i s-a permis nici dreptul la apărare, accesul în sala de judecată a avocatului ales – g-ral (r.) Ionel Panaitescu – fiind cu greu acceptat. De asemenea, procesul a fost închis, deşi era de notorietate că acest caz se înscria în avertizarea publică. Verdictul era previzibil: trecerea în rezervă. Pe 22 februarie 2012, ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, semnează ordinul respectiv, bazat pe Legea 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare şi motivarea dată de propunerea Statului Major General din 16.02.2012 şi decizia Consiliului de Judecată de la Flotila 71 Aeriană din 15.02.2012.
Această succesiune rapidă de decizii a avut vicii de formă şi de fond care sunt atacate în instanţă şi contestate de Gheorghe Alexandru, care are argumente solide să considere că este victima unei serii de abuzuri care i-au întrerupt cariera militară. 

Alexandru Gheorghe, trecut în rezervă, îşi caută de un an dreptatea. O acţiune în instanţă urmăreşte desfiinţarea Ordinului Ministrului Apărării, care a avut vicii de fond şi procedură. 
Generalul (r.) Ionel Panaitescu, apărătorul tânărului locotenent în faţa instanţei militare dar şi în instanţele civile, ne-a precizat: Consiliile de onoare şi consiliile de judecată au avut un caracter de tribunal excepţional, deoarece ele funcţionează după regulamente care nu sunt publice. Am cerut desecretizarea lor pentru că era un process într-o cauză publică. Eu cred că instanţele de la Flotila 71 Aeriană nu au avut legitimitate şi deciziile sunt nule. De altfel, chiar şi felul în care au abordat cazul locotenetului Alexandru Gheorghe încalcă hotărâri ale CEDO. Art. 10, paragraf 1: orice persoană are dreptul la libertate de exprimare, ce curpinde şi dreptul la libertatea de opinie şi libertatea de a comunica informaţii ori idei, fără amestecul autorităţilor publice. Articolul 10 al Convenţiei nu se opreşte la poarta cazărmilor, iar autorităţile naţionale nu pot să invoce regulile disciplinei militare pentru a împiedica exprimarea unor idei, chiar când acestea ar putea fi îndreptate împotriva armatei ca instituţie a statului. Cele spuse de locotenent sunt toate de interes public, nu pot fi considerate abateri grave şi nu divulgă secrete sau informaţii militare clasificate. Dar, conchide generalul (r.) Panaitescu, instanţele de la Flotila 71 Aeriană nu au ţinut cont de argumentele noastre”. 

Curtea de Apel nu motivează decizia 
Trecut în rezervă, Alexandru Gheorghe continuă lupta cu sistemul care l-a pedepsit în instanţele civile. Invocă, pentru desfiinţarea ordinului abuziv, faptul că deciziile ministrului au vicii de comunicare, reluând şi teza lipsei de fundament juridic a consiliilor de judecată de la Flotila 71. După o primă amânare, Curtea de Apel Bucureşti respinge cererea. De la hotărârea completului de judecată au trecut opt luni, dar nu a fost încă motivată sentinţa. “În absenţa acestei motivări, nu pot să mă adresez altei instanţe pentru un eventual recurs”, spune Alexandru.
Ne întrebăm cu îngrijorare despre presiunile făcute în acest proces în care Curtea de Apel refuză practic, prin întârzierem declanşarea unei căi de atac.

Speranţe în van!
Alexandru Gheorghe a crezut că noul guvern instalat după căderea lui Boc şi apoi a lui MRU va deschide calea pentru repararea abzurilor la care a fost supus. De altfel, ministrul Corneliu Dobriţoiu a declarat că va reanaliza cazul trecerii în rezervă a locotenentului. În câteva discuţii, noul ministru mi-a confirmat că îl consideră pe Alexandru o victimă a sistemului şi aşteaptă momentul potrivit pentru a repara greşelile fostului ministru în acest caz. În 30 iulie 2012, ministrul Dobriţoiu îl primeşte în audienţă pe Gheorghe Alexandru şi primeşte de la acesta o petiţie în care se solicită “reanalizarea excluderii mele din rândul cadrelor militare active după actul de solidarizare cu cetăţenii români ieşiţi să protesteze împotriva unor abuzuri şi jigniri aduse de anumite persoane publice, oamenilor de rând”. (vezi facsimil)
După o lună, Alexandru Gheorghe primeşte un răspuns semnat nu de ministru, ci de un general maior dr. – probabil Gabor. Este o trimitere la plimbare către instanţele care au pe rol cererea locotenentului (r.). Generalii din minister se spală pe mâini şi aşteaptă ca instanţa să anuleze ordinul lui Gabriel Oprea. Deşi rezolvarea poate fi mult mai simplă, ministrul având puterea să recheme oricând un rezervist în rândurile ofiţerilor activi. Corneliu Dobriţoiu nu a avut curaj să semneze un act administrativ în favoarea unui om care, cu preţul carierei a contribuit la aducerea la putere a USL. 

Represiune fiscală
Ca şi când nu e destul că locotenentul Gheorghe Alexandru se luptă în justiţie pentru recuperarea drepturilor tăiate de regimul băsist şi ignorate de guvernul Ponta, ciracii lui Blejnar au primit prigoana fiscală. 
În 5 octombrie 2012, locotenentul (r.) primeşte de la ANAF un titlu executoriu în sumă de 28.702 lei pentru despăgubiri către Unitatea Militară din Câmpia Turzii care l-a exclus din armată! În 19 noiembrie, conturile îi sunt blocate de ANAF, sub semnătura ec. Luca Florin, care trimite înştiinţarea de poprire. “Acum cred că sunt dator şi cu dobânzile şi penalizările aferente”, spune Gheorghe Alexandru.
Noul Ministru al Apărării, Mircea Duşa, l-a anunţat prin biroul de audienţe că-l va primi atunci când se va ajunge la numărul solicitării. Între timp, Gabriel Oprea a ajuns viceprim-ministru şi are în coordonare problemele de apărare şi ordine publică. Logic ar fi ca Gheorghe Alexandru să se adreseze lui Gabriel Oprea care să ordone retragerea ordinului odios semnat de Gabriel Oprea!! 
Gheorghe Alexandru trăieşte în Ţara Absurdului Absolut. Nu regretă nimic din seara lui de glorie de la care, iată, vai, a trecut un an. Un an al dreptăţii înfrânte pe culoarele Ministerului Apărării şi al onoarei militare alterate de prea multele stele ale generalilor implicaţi în cazul Gheorghe Alexandru.
Preluare din JURNALUL NATIONAL

miercuri, 16 ianuarie 2013

Solidarizare cu cea de-a doua armata a Tarii - ceferistii

In numele camarazilor constienti ca numai “in unire sta puterea” declar deplina noastra sustinere a cauzei ceferistilor care negociaza in aceste zile cu sinistrul Transporturilor.

Nu suntem de acord cu desfiintarea spitalelor si policlinicilor CFR, care au specialisti formati pe bolile profesionale specifice transportatorilor. Nu suntem de acord cu “privatizarea”/lichidarea companiilor SNCFR in interesul Mafiei imobiliare. Sustinem toate revendicarile ceferistilor, nu numai in baza protocoalelor de colaborare semnate cu Alianta Sindicala Nationala Feroviara si Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR ci si din interes nemijlocit. Avem informatii precise, de exemplu, ca dupa lichidarea unitatilor medicale ale transportatorilor va urma instrainarea, in interesul acelorasi, a spitalelor si policlinicilor MApN si MAI, a stadionului Dinamo, Depoului ITB din vecinatate, a Circului de Stat, a 90% din proprietatile (terenuri si cladiri) TVR si a 80% din parcul Herastrau!

Iar daca atragem atentia patriotilor ca este vorba despre “privatizarea”/lichidarea unor domenii strategice, ne permitem sa transmitem si bolnavilor irecuperabili a caror lacomie a atins déjà cotele dementei, stramosescul avertisment – “Sa va fereasca Dumnezeu”! Evident, de ziua in care marea noastra majoritate va constientiza ca nu mai avem nimic de pierdut! Si, ceva imi spune ca acea zi nu este foarte departe!

Uniti, ne vom recupera si Dreptul si Dreptatea si Tara!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r)  dr. Mircea DOGARU

miercuri, 9 ianuarie 2013

In atentia tuturor organizatiilor membre ale CNSC


            Va supunem atentiei, in vederea asumarii, eventual completarii si asumarii, o scrisoare deschisa (atasata) pe care membrii CNSC, organizatori ai manifestatiei din 18 octombrie 2012, din fata sediului Televiziunii Romane, vor sa o trimita dlui. Presedinte Director General Claudiu Elwis Saftoiu, cu privire la neregulile constatate in actiunea de „rentabilizare” a TVR.
            Va transmitem rugamintea ca, daca doriti sa va asumati calitatea de semnatar in numele CNSC, pe aceasta actiune, sa ne transmiteti, pana in data de 14.01.2013, ora 14.00, semnatura dumneavoastra.
            Precizam ca in Contractul Social, propus USL si aprobat de principiu, ne-am angajat sa intervenim cu solutii, in sens pozitiv, in orice domeniu care tine de competenta structurilor membre ale CNSC, pentru ca, la guvernare, USL sa nu cada in plasa promotorilor regimului Basescu si  sa continue erorile acestuia.

            Presedintele SCMD,
            Col.(r) dr. Mircea DOGARU



DOMNULE PREŞEDINTE DIRECTOR GENERAL
CLAUDIU ELWIS SĂFTOIU,

Având în vedere problemele care au apărut în instituţia pe care o conduceţi, în urma evaluărilor profesionale desfăşurate în luna decembrie 2012,
în dubla calitate pe care o avem: aceea de reprezentanţi ai societăţii civile, dar şi de contribuabili direcţi la bugetul instituţiei, ca telespectatori, dar şi ca simpli cetăţeni,
în numele legitimităţii pe care ne-o conferă contribuţia directă la numirea D-voastră în funcţia pe care o deţineţi (vă reamintim că demonstraţia de forţă a CNSC în faţa Televiziunii Române din data de 24 ianuarie 2012 a dus la schimbarea lui Alexandru Lăzescu şi a Rodicăi Culcer),
Noi, Consiliul Naţional al Societăţii Civile, platformă publică însumând zeci de entităţi (sindicate, uniuni sindicale, federaţii sindicale, asociaţii, organizaţii, fundaţii, publicaţii), cu un număr total de peste 4.000.000 de membri, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
1.     În data de 18 octombrie 2012, îngrijoraţi de maniera în care pregăteaţi testele de evaluare pentru reducerea personalului angajat (măsură absolut necesară, dar nu prin înlocuirea profesioniştilor cu neprofesionişti), am organizat o acţiune de protest în faţa Televiziunii Române, ocazie cu care   v-am înmânat un memoriu de avertizare asupra abordării greşite şi a incorectitudinilor principiale a măsurilor anunţate (Nr. de înregistrare 14270/ 18.10.2012).
2.     În acel memoriu, propuneam, pentru „minimalizarea cheltuielilor salariale”, invocate de D-voastră,  mai multe soluţii de rentabilizare, care ar fi trebuit să înceapă cu „o expertiză judiciar-contabilă care ar putea clarifica situaţia iar cei vinovaţi pot fi puşi sub urmărire penală şi obligaţi să returneze pagubele”. Nu s-a făcut această expertiză iar pagubele au rămas, ele urmând să se recupereze de la cei care nu le-au făcut.
3.     Avertismentele noastre s-au dovedit premonitorii iar testele de evaluare, deşi amânate, au avut loc, exact în termenii în care am prevăzut, ceea ce relevă cu totul alte intenţii decât cele declarate, ale acestor evaluări. Iată câteva exemplificări:
-         nu a existat nici o procedură care să ateste identitatea celui ce urma să susţină testul grilă sau interviul;
-         nu au existat criterii bine stabilite care să reflecte efortul depus de fiecare salariat supus selecţiei;
-         nu a fost respectat regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea selecţiei;
-         testul grilă nu a conţinut întrebări din domeniul de competenţă prevăzut în fişa postului;
-         testele grilă nu au fost securizate, ele putând fi înlocuite oricând şi fără posibilitatea de a dovedi acest fapt;
-         durata interviului a fost  diferită
-         nu au fost stabilite criterii concrete şi unitare pentru evaluarea şi notarea memorului de activitate ;
-         nu a existat o formulă de calcul pentru determinarea punctajului total obţinut la cele trei probe: test grilă, memoriu de activitate şi interviu;
-         nu au fost detaliate notele pe fiecare probă iar la interviu nu au fost făcute pubice notele acordate de fiecare membru al comisiei
4.     Procedura de selecţie „pentru stabilirea ordinii de prioritate la concediere”, chiar aşa incorectă şi neprofesionist elaborată de SRTV, nu a fost respectată. Totul a fost lăsat la latitudinea (sau arbitrariul) şefilor de serviciu.
5.     Şefii de serviciu au corectat, anterior desfăşurării examenului, memoriile de activitate cu doar o parte din angajaţii serviciului. Pe ce criterii a fost selecţionată acea parte sau pe ce criterii a fost defavorizată cealaltă parte? Şi cum e posibil ca proaspăt angajaţii din acest an (când ar fi trebuit operate reduceri, nu angajări), veniţi din domenii total străine televiziunii, să aibă, la memoriile de activitate, punctaje mai mari decât angajaţii cu peste 15 ani vechime? Şi nu e vorba de o excepţie, care ar putea fi acceptată ca o confirmare a regulei, ci de o regulă! Prin ce „procedură de selecţie” a reuşit Elena Golu (şef serviciu tehnic în TVR, inginer venit de la Automatica) să obţină un punctaj de 91,89, în timp ce directorul tehnic Horia Cazan doar 88,00 puncte? Sau ingineri profesionişti de mare clasă (cu studii de înaltă specializare) ca Ene Daniel sau Pavel Vivisenco, pe care multe televiziuni private îi folosesc fără să ezite (pentru că se numără printre puţinii specialişti care pot proiecta şi monta care de reportaje), să obţină punctaje de doar 76,00, respectiv 74,44? Horia Cazan, Ene Daniel şi Pavel Vivisenco sunt nume cu care se identifică însăşi existenţa Televiziunii Române, încă de pe vremea când nu era „liberă”.
6.     Culmea „transparenţei” este faptul că toţi angajaţii Carul de reportaj nr.1, în frunte cu inginerul Viorel Neagoe, au obţinut punctaje mici. Explicaţia este simplă şi Dumneavoastră o cunoaşteţi: Carul 1 urmează să fie casat (în realitate vândut, deşi în ultimul timp a fost modernizat) iar profesioniştii de pe el constituiau o piedică...
7.     Aţi declarat public că vreţi să scăpaţi de „familiile” din TVR, care au confiscat activitatea instituţiei. În fapt, cei care au obţinut punctaje mici nu aveau pe nimeni din familie angajaţi în instituţie, în schimb cei care au rămas, au mai adus şi pe alţii, chiar în perioada în care Dumneavoastră aţi fost la conducere. A fost, de fapt, un fenomen de „reîntregire” a familiilor din TVR (Ex. Gabriel Pavelescu/ Alexandru Pavelescu – tată şi fiu, Eugen Busuioc/ Alexandru Busuioc, tată şi fiu etc.).
8.     Din informaţiile publice, ştim că toate comisiile „pentru stabilirea ordinii de prioritate la concediere” au fost plătite din bugetul SRTV. Cu cât şi pentru câte ore de activitate? Cum vor răspunde pentru zecile sau sutele de contestaţii în urma evaluării şi cine va suporta daunele pentru eventualele pierderi în instanţă? Vor plăti membrii acestor comisii, sau tot SRTV, adică noi, contribuabilii?
Domnule Preşedinte Director General,
Din toate cele observate şi semnalate rezultă foarte clar pentru noi că acest examen a avut un singur scop: eliminarea din instituţie a angajaţilor incomozi. Iar principalul motiv pentru care aceşti angajaţi incomodează este exact ceea ce ar fi trebuit să-i menţină: competenţa profesională. Majoritatea dintre aceştia sunt (erau!) mult mai bine pregătiţi decât şefii lor. Punctajele finale confirmă această prezumţie. De aceea, pentru eliminarea oricăror suspiciuni şi pentru consacrarea transparenţei pe care aţi invocat-o,
Noi, CNSC, în dubla calitate de reprezentanţi ai societăţii civile şi de contribuabili direcţi la bugetul instituţiei, ca şi în numele legitimităţii pe care ne-o conferă protocolul încheiat cu USL şi contribuţia directă la victoria USL în alegeri,
CEREM:
1.     Anularea rezultatelor şi tragerea la răspundere (materială şi penală) a persoanelor responsabile de organizarea şi desfăşurarea incorectă şi imorală a procedurii de selecţie, ca şi schimbarea din funcţie a celor vinovaţi.
2.     Publicarea pe site-ul instituţiei a interviurilor din cadrul testelor de evaluare profesională. Măsura ar fi conformă cu transparenţa la care aţi făcut referire în repetate rânduri.
3.     Organizarea unui examen corect, bazat pe criterii diferenţiate, cuantificabile şi transparente.
Toate acestea au scopul, pe lângă alte soluţii de eficientizare a activităţii TVR (parţial discutate în cabinetul Dumneavoastră, la manifestaţia din 18.10.2012, împreună cu reprezentanţii angajaţilor), de a împiedica intrarea în colaps a Televiziunii Române. Există soluţii pe termen scurt şi pe termen lung, prin care această instituţie poate fi readusă în circuitul public, la nivelul costurilor pe care le suportăm cu toţii şi la nivelul de prestigiu pe care-l merită. Suntem contribuabili la existenţa Televiziunii Române, vrem să fim şi beneficiarii ei!

CONSILIUL NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE – prin reprezentanți


marți, 8 ianuarie 2013

Propunere privind executia cadastrului intregului teritoriu al Romaniei

Dat fiind ca aveti acces la cel mai inalt nivel  al puterii, puteti sa explicati acesteia unele probleme din domeniul fondurilor europene  si anume:

Este necesar sa se aloce, in cadrul fondurilor structurale din perioada 2014-2020,   fonduri pentru intocmirea cadastrului electronic al tarii, al tuturor terenurilor agricole, neagricole, paduri, pentru cele 3000 de primarii comunale. In prezent Romania este singura tara  fara un cadastru  al terenurilor, motiv pentru care  nu se cunoaste exact situatia suprafetelor,  amplasamentelor, se pierde foarte mult la impozitarea de catre primarii, se pierde foarte mult  ca nu se pot face succesiuni din cauza taxelor exagerate percepute de  specialistii cadastrali, este un total haos in evidenta.

D-na  Udrea voia sa dea o lovitura de maestru alocand de la bugetul statului 500 de milioane de euro  pentru firme private care sa inceapa aceasta parcelare, intabulare  si arhivare electronica.

Numai ca dumneaei, care nu a lucrat o zi in productie, nu stie ca intr-un sat  sunt peste 5.000 de parcele, o comuna are 3-6 sate  si ca sa puna borne pe fiecare parcela are nevoie de 3-5 specialisti  pe comuna si carora le ia 2-3 ani.

Deci daca ar fi atribuit la firma clientelara, care putea sa aiba 100-200 de angajati, le trebuia cel putin 25 de ani, banii se cheltuiau  si ramaneam tot fara cadastru, similar cu autostrazile.

A mai fost o idee nastrusnica  ca, daca avem satelitul, acesta ne poate folosi. La Apia sunt blocuri date din avion, care contin 10-50 de hectare  si nu au nici o legatura cu parcelele  private, care fiecare trebuie bornata.

Solutia pe care am propus-o si la guvernele anterioare, dar acestea nici nu au vrut sa auda,  a fost sa se prevada fonduri de cca 100 de milioane de euro pe intreaga perioada, din care se vor aloca  cate 25-30.000 de euro pe o primarie pentru a se dota  cu tehnica de calcul, cu tehnica cadastrala, cu plottere A0 , cu consumabile, cu soft aferent cadastrului. Apoi instruiti 3-5 persoane din cadrul primariei  (ingineri agronomi, tehnicieni, diversi functionari) prin programele europene asa zise POSDRU, calificati in topometrie  si inceput simultan in cele 3000 de comune cu cate 3-5  functionari pe o primarie, activitatea de cadastru electronic.

Ardealul a avut un cadastru  intocmit manual de unguri  la anii 1910, Bucovina  a avut cadastru facut de austrieci (Suceava este singurul oras in care jumatea de oras are cadastru facut de austrieci, iar jumatatea care a fost  sub regatul Romaniei  nu are cadastru), iar in tot Regatul ce cuprindea Moldova, Muntenia, Dobrogea, Oltenia, nu au facut nimic nici burghezia si mosierimea puturoasa, nici dupa revolutie, ca nu era interes, ca unde este haos se poate si fura.

Deci stimata conducere, daca vreti sa salvati cca 500 de milioane de euro, bani pe care desigur vor fi imprumutati, rog a  insista la conducerea actuala sa cuprinda aceste fonduri in cadrul fondurilor europene.

Am inteles ca nu prea vrea Bruxelles-ul sa cuprinda aceste fonduri atat de necesare tarii, cred ca trebuie sa fim transanti, nu vrea Bruxelles-ul, nu mai platim tributul anual de 2 miliarde de euro la bugetul UE, NATO, desfiintam cohorta de agentii guvernamentale, regionale, infiintate la initiativa lor pentru gestionarea banilor virtuali europeni si ne reorientam geopolitic.

Cu deosebit respect,
Col. (r) ing. Balici Mihai