Stiri din campania pentru alegeri locale

Inteviu cu Maia Sandu

miercuri, 28 noiembrie 2012

Catre partenerii SCMD din cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC)


-         Anunt foarte important  -
Catre partenerii SCMD din cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC)

Doamnelor si domnilor,
Presedinti de federatii sindicale, sindicate, asociatii, uniuni, fundatii,

De Ziua Internationala a Muncii Decente, 7 octombrie 2011, am hotarat sa luptam asociat pentru apararea drepturilor noastre si ale natiunii romane. SCMD a promis (si s-a tinut de cuvant) ca va pune la dispozitia societatii civile din care face nemijlocit parte, experienta si capacitatea sa organizatorica, militarii fiind obligati prin Constitutie (Art. 118, al. 1) sa apere statul, natiunea,  independenta, suveranitatea si democratia constitutionala.

Prin “societate civila” se intelege acea parte a societatii care nu are legatura cu actul politic decizional. Cu alte cuvinte, nu cei care nu au arme, ci toti aceia care nu sunt inregimentati politic. Acest tip de concentrare a fortelor societatii civile pentru a se apara impotriva ofensivei politicului si restrangerii drepturilor constitutionale, democratice sau socio-profesionale legal obtinute, se regaseste in toate statele democratice ale lumii, sub diferite denumiri: “Forta a Treia”, “Alternativa Nationala”, “Miscarea Cinci Stele”, etc. Vom publica in curand materiale explicative pe aceasta tema.

Ridicandu-ne impreuna la lupta pentru apararea drepturilor noastre, prin impunerea unui Contract Social invingatorilor in alegeri, am denumit sistemul nostru de aliante pentru Romania – “Consiliul National al Societatii Civile” (CNSC). Experienta de pana acum, insumand multe promisiuni si fapte mai putine, conduce la ideea trecerii in 2013 la o forma mai concreta de organizare, in scopul apararii democratiei sociale. Pentru ca numai impreuna vom putea obliga intreaga clasa politica sa nu uite ca existam!

Este o realitate pe care a inteles-o si dl. Victor Ponta si pe care a explicat-o in editorialul recent publicat in SUA in “Huffington Post”. Referindu-se la necesitatea de a se aborda altfel politica in UE, cu “accent mai mare pe politicile de crestere economica”, domnia sa concluziona: “Exista o nemultumire populara in continua crestere, din cauza ca masurile de austeritate n-au reusit sa aduca revenirea promisa. Cum somajul continua sa creasca, iar standardele de viata scad, ALEGATORII DIN TOATA EUROPA AU RENUNTAT LA GUVERNELE ACTUALE SI CAUTA ALTERNATIVE”. Acesta este si cazul Romaniei! Acesta este si cazul nostru!

Care ar fi alternativele in cauza? Liberalii, prin dl. S. R. Stanescu ne propun: “MARIA, o uriasa miscare civica”, adica “Marea Alianta a Romanilor Iubitori de Adevar”, la care sa adere “toti cei care iubesc adevarul, chiar daca nu sunt membri ai partidelor care compun USL”.

Tocmai pentru ca iubim Adevarul, noi suntem de parere ca miscarea civica a societatii civile din Romania, nu poate avea legatura cu nici un partid, cu nici o alianta, fie ea si USL, decat temporar, printr-un Contract Social, cu obligatii de ambele parti.  Noi am numit aceasta miscare CNSC, ea grupand semnatarii unui program de actiune in 12 puncte numit “Platforma civica”. Acesta este programul care avertizeaza cetatenii Romaniei asupra caracterului de politie politica al unor structuri ce dubleaza structuri déjà existente ale statului si care, intamplator sau nu, au fost utilizate de dictator sa dea lovitura de stat prin care a abolit Referendumul national. Acesta este documentul pe care macoveii si turcestii dictatorului l-au “descoperit” dupa 10 luni, dovedindu-si astfel incompetenta deoarece documentul in cauza a fost remis la 7 octombrie 2011 Adunarii Anuale Parlamentare NATO la Bucuresti, presedintelui, Guvernului, Parlamentului, SRI-ului, TVR-ului si intregii media. Si a mai fost trimis, oficial, acelorasi, in 24 ianuarie 2012, pe 14 martie si pe 1 mai 2012. Iar incalcarea flagranta a democratiei de catre institutiile media si de forta ale dictatorului, dupa 29 iulie, ne-au dat dreptate.

Nestiind cum vor arata Parlamentul si Guvernul Romaniei dupa alegerile din 9 decembrie a.c., suntem obligati sa luam de pe acum masuri si sa gasim solutii de rezerva pentru campaniile de promovare si aparare conjugata a drepturilor noastre in anul 2013.

Va informam prin urmare ca SCMD a rezervat, oficial, pe 10 ani, urmatoarele marci:
  1. “Consiliul National al Societatii Civile”
  2. “Alternativa Nationala Romana”
  3. “Forta a Treia”

Va propunem, pe langa intalnirile generate de eventuale actiuni comune ale liderilor structurilor CNSC, mai multe intalniri clarificatoare in perioada ianuarie-aprilie 2013, pentru a elabora un program largit, ca baza pentru lansarea societatii civile organizate din Romania sub una dintre cele trei denumiri, la un prim mare Congres al Fortei a Treia din Romania, pe data de 1 mai 2013.

Programul déjà exista! Este, practic, textul Contractului Social propus de noi USL-ului inca din ianuarie a.c, care poate fi actualizat, adica pus in concordanta cu noile realitati si perspectivele deloc imbucuratoare ale Romaniei. Organizarea noastra si adoptarea de catre noi a unui program coerent sunt mai mult decat necesare in fata perspectivelor economice sumbre ale Tarii, care anunta, de obicei, instabilitatea politica si alegeri anticipate.

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) Mircea DOGARU

duminică, 25 noiembrie 2012

1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din cer!


Ungaria Mare nu a existat!
Să afle şi TOKES!!!
Da, istoric aşa este! Este scornită de minţile înfierbântate care confundă realitatea cu visurile deşarte de mărire! Ungaria aşa zis Mare a fost un artificiu administrativ, o găselniţă birocratică, a unui funcţionar oarecare, numit Buest, decizie luată în 1867, de azi pe mâine, într-un birou, în urma unor intrigi şi aranjamente de culise. Ungaria aşa zis Mare nu a fost o realitate istorică, împlinită printr-un eveniment de anvergură.
Nici vorbă să se compare cu procesul prin care s-a ajuns la constituirea României Mari, proces care are la temelia sa jertfa a zeci, sute de mii de români!
Prin jertfă se consolidează tot ce este trainic în istorie.
Unde este jertfa ungurească la 1867?! Unde a fost jertfa ungurească atunci când, după un veac şi jumătate de ocupaţie turcească totală, Budapesta este eliberată de armatele imperiale austriece?
Să le aducem aminte celor care calomniază România cu atâta pasiune, faptul ruşinos, penibil, jenant, de care ne-am ferit să facem caz, că în armata care i-a alungat pe otomani din Budapesta şi din Ungaria, nu a existat niciun combatant ungur!
Repet: când turcii, care transformaseră Ungaria în paşalâc, au fost alungaţi de armatele unei puteri europene, creştine, în acea armată nu a fost niciun ungur care să fi ridicat sabia pentru gloria, liberatea sau demnitatea maghiară! Nici unul! La fel cum, în cele aproape două secole de ocupaţie turcească, nu s-a înregistrat niciun moment de rezistenţă, de opoziţie ungurească la ocupaţia musulmană.
Nota bene: principatul medieval ungar, creaţie a Bisericii Catolice, nu a avut o omogenitate etnică comparabilă cu a principatelor româneşti, între care includ şi Transilvania. Nu întâmplător regii Ungariei de origine maghiară îi numeri pe degete, într-o jumătate de mileniu! Asta până la Mohaci, în 1527, când statul ungar dispare. Dispare Ungaria, dar nu şi Transilvania, care continuă să existe! De ce nu dispare şi principatul Transilvania odată cu Ungaria, la 1527? Simplu de ce: pentru toată lumea, pentru toate cancelariile din acea vreme, Ungaria şi Transilvania erau lucruri diferite, entităţi complet separate, care nu puteau fi gândite împreună! Dimpotrivă, în linii mari, Transilvania se afla în aceeaşi situaţie cu Moldova şi Ţara Românească, fiind toate trei părtaşe în mod firesc la aceeaşi istorie, la acelaşi model de organizare politică.
Insistenţa cu care ne atacă detractorii maghiari ne obligă la gestul cel mai firesc: comparaţia între cel calomniat şi calomniator! Foarte uşor şi la îndemâna oricui este să constate că oportunismul şi lipsa de demnitate este mult mai prezentă la liderii maghiari, decât la cei care ne-au condus şi reprezentat pe noi!
S-o spunem pe şleau şi pe înţelesul omului de rând: momentele în care să-ţi fie ruşine de tine că eşti maghiar sunt mult mai numeroase şi mai jenante decât cele care i-ar îndreptăţi cât de cât pe români să trăiască acest sentiment dureros.
Nu mai intrăm acum în detalii, dar aceste detalii de urgenţă trebuie adunate de istoricii specialişti şi puse pe tapet, căci numai aşa vom închide gura celor care şi-au făcut o meserie din a calomnia tot ce este românesc!
Ţinem totuşi să punem o întrebare pentru bravii noştri detractori maghiari, mai activi ca de obicei în preajma zilei de 1 Decembrie: Câţi sunt românii care au făcut istorie pentru Budapesta, şi câţi sunt maghiarii care au marcat istoria pentru români? Câţi sunt românii al căror nume a fost maghiarizat şi se fălesc azi cu ei toţi maghiarii, şi câţi sunt maghiarii cu nume românizat?.
Să mi se ierte simplicitatea, approape penibilă, a demersului pe care îl propun! Dar nu avem încotro şi trebuie să ne coborâm la nivelul cerebral al celor care ne agresează, agasanţi şi insistenţi cu orice ocazie! Să vorbim aşadar pe înţelesul minţii lor, împuţinată de ură şi năluciri deşarte!
Avem nevoie, zic, de aceste două liste, riguros alcătuite, ca să le facem publice şi să tranşăm o dată şi pentru totdeauna disputa artificială, nefirească, la care suntem obligaţi să participăm, oricât de neserioasă ni se pare nouă, românilor. Pentru cei ce vor face această operaţiune, de listare a românilor care împodobesc Pantheonul unguresc, le recomandăm să verifice situaţia din satul Buia, unde s-au născut cei doi mari matematicieni Farkas şi Janos Bolyai. Am prieten un istoric din Sibiu, care mi-a demonstrat că tatăl, Farkas din Buia, scris Bolyai, era român, că tot satul Buia era românesc pe la 1800, iar numele de botez Farkas, adică Lupu, este un binecunoscut nume de botez tipic românesc, larg răspândit la românii din Ardeal, din Maramureş! Din păcate acel coleg se teme pentru persoana lui şi pentru familie să-şi susţină ipoteza, adevărul!. Să-l ajutăm noi, dacă nu pe domnul istoric, atunci măcar pe domnul Adevăr să iasă în lume teafăr, întreg, nemăsluit!
Acelaşi exerciţiu nu ar strica să-l facem şi cu ceilalţi vecini, întrebându-ne câţi ucrainieni, ruşi, bulgari, sârbi sau greci au scris pagini de istorie românească, şi câţi români i-au fericit pe vecinii noştri şi ar binemerita nu numai un cuvânt de recunoştinţă din partea acestora!. Dar ar merita ca în toate aceste ţări, în Grecia, în Bulgaria, în Serbia, în Ucraina, în Ungaria, să înceteze prigoana împotriva celor ce simt româneşte şi se consideră români!
Oare cât vom mai tolera persecutarea şi marginalizarea românilor fără a face auzit măcar protestul nostru, al românilor din România, care nu riscăm nimic demascând neruşinarea guvernanţilor vecini, a guvernanţilor noştri, complet surzi la suferinţa românilor din ţările vecine?!
Pentru acei unguri care nu mai ostenesc blamându-i pe români în toate felurile, să le reamintim: la Trianon, în 1920, s-a decis crearea statului Ungaria!
Budapesta nu mai fusese capitala unui stat adevărat, suveran, încă din 1527, după dezastrul de la Mohaci. Abia după 400 de ani, la Trianon, a apărut din nou un stat ungar. De data asta, pentru prima oară în istoria lor, ungurii erau majoritari în propria ţară. Iar statul ungar era, pentru prima oară, un stat naţional! Comunitatea internaţională le-a făcut ungurilor acest dar, iar ei, maghiarii, consideră că atunci, la Trianon, s-a produs cel mai mare dezastru din istoria lor! Care e logica acestor resentimente? Cum puteţi deplânge la nesfârşit dispariţia graniţelor care aparţineau altora, adică habsburgilor?! Nicidecum maghiarimii! Nu vă deranjează ridicolul situaţiei?!
Până la Trianon, vreme de 400 de ani, ungurii au trăit sub guvernarea şi administrarea altora, ba a turcilor, ba a austriecilor. Abia după Trianon, ungurii s-au trezit fără stăpân, liberi să se guverneze cum vor! Şi ştiţi dumneavoastră, fraţi maghiari, care a fost prima iniţiativă a politicienilor dumneavoastră de atunci, a liderilor de la Budapesta? Care a fost primul lor gând de autoguvernare maghiară, suverană şi independentă pentru prima oară după 400 de ani? Nu ştiţi, căci este tare jenant ce a decis, de capul ei, clasa politică din Ungaria! Au decis să trimită şi au şi trimis la Bucureşti o delegaţie, de trei conţi maghiari, care i-au propus regelui Ferdinand şi lui Ionel Brătianu ca Ungaria să se lipească la România, într-un stat dualist, după modelul dualismului austro-ungar instituit în 1867!. Nici mai mult, nici mai puţin!
Aşadar instituirea unui dualism româno-ungar a fost proiectul politic cel mai dorit, speranţa cea mare a politicienilor maghiari!. Lipsiţi de exerciţiul guvernării, al libertăţii, fruntaşilor unguri le-a fost teamă de riscurile şi provocările la care te supune suveranitatea. S-au simţit singuri şi neajutoraţi, neasistaţi! Nu ştiau încotro s-o apuce! Cam la fel cum au reacţionat ţiganii noştri când au fost eliberaţi din aşa zisa robie: s-au trezit şi ei dintr-odată neasistaţi şi s-au întors pe capul boierului român să afle cu ce l-au supărat şi să ceară să rămână mai departe sub pulpana sa!
Unde era dispreţul politicienilor maghiari faţă de tot ce este românesc atunci când au venit la Bucureşti cu căciula în mână cerşindu-ne întovărăşirea?! Unde era dorul de libertate şi neatârnare care animă, se zice, întreaga istorie a cavalerilor maghiari?!.
Prin ce impuneau românii în faţa vecinilor maghiari ? Prin faptul evident că în această parte a Europei, a lumii, statul cel mai vechi şi mai stabil, cu o continuitate neîntreruptă de peste 600 de ani, era statul român. Nici în toată Europa nu găseşti multe popoare care s-au învrednicit de o asemena performanţă politică! Semn de cuminţenie şi de înţelepciune atât la nivelul domnilor, cât şi la nivelul omului de rând de la talpa Ţării! Nu întâmplător românii se numără şi printre cele numai câteva popoare din Europa care au fost în stare să elaboreze un cod juridic propriu, vestitul Jus Valachicum.
Da, oameni buni, aşa s-au petrecut lucrurile după Trianon! A fost un moment jenant pentru bieţii unguri, iar guvernanţii şi mai apoi istoricii români, ca nişte veritabili domni, ca nişte adevăraţi boieri, ca nişte buni vecini, ca nişte oameni adevăraţi, ne-am abţinut să-l popularizăm, să-l mediatizăm şi să-l comentăm! Să facem caz, ori, ferit-a Sfântul, să facem haz! Căci comentariul, oricare ar fi fost, nu putea fi decât unul complet defavorabil ne-prietenilor noştri! Şi poate că aşa ar trebui să procedăm şi în continuare! Să facem uitate asemenea momente de slăbiciune ale Celuilalt!
Din păcate, abnegaţia ungurească sistematică, instituţionalizată, de a lovi şi calomnia tot ce este românesc, ne obligă să părăsim îndătinata noastră atitudine de a-i lăsa pe neprieteni în plata Domnului. Bunătatea noastră şi bunul nostru simţ sunt considerate slăbiciune, prostie chiar! E timpul ca această impertinenţă să capete răspunsul cuvenit, iar cei fără ruşine să fie obrăzniciţi şi puşi cu nasul la perete, să nu şi-l mai ridice aşa de sus fără niciun temei! Dacă nu se găsesc maghiarii de bun simţ care să-i tragă de mânecă pe connaţionalii lor mai zănateci sau nu îndrăznesc, să ne ocupăm noi, românii, de această trebuşoară! Şi s-o facem de data asta temeinic, cu sistemă!
Avem nevoie, aşadar, de o strategie bine pusă la punct prin care să contracarăm eforturile sistematice ale celor care, cu fel şi fel de minciuni, ne calomniază şi ne sabotează cu orice ocazie! Noi nu avem nevoie de minciuni, de alte calomnii ca să le răspundem, ci avem de partea noastră adevărul şi nu mai putem întârzia cu punerea în funcţiune a acestei arme teribile: ADEVĂRUL!
Şi adevărul este de partea noastră în cele mai multe cazuri! Numai detractorii noştri au motive să se teamă de adevăr! Ceea ce înseamnă că îl avem de partea noastră şi pe bunul Dumnezeu, care este, în fapt, alt nume al adevărului. Numai că trebuie să avem grijă mare: Dumnezeu, oricât ne-ar iubi, nu ne bagă şi în traistă!. Ne-a iubit Dumnezeu atunci, laAlba Iulia, şi a vegheat Sfântul Duh la opera care se finaliza în acea zi de neuitat. Dar acel final fericit se împlinea prin fapte de vitejie şi de dăruire apostolică a cărturarilor noştri, şi datorită jertfei româneşti din acei ani teribili ai Marelui Război.
1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din cer!.
Tuturor românilor aşadar, pentru fiecare român în parte şi pentru întreg Neamul nostru cel românesc, inima şi fruntea sus! Avem de ce! La Mulţi Ani Frumoşi!

Prof. univ. dr. ION COJA
 
Apropos, ştiţi cum a chemat-o pe mama lui Matei Corvin?... Elisabeta Sălăjan !!!

vineri, 2 noiembrie 2012


FEDERATIA SOCIETATEA CIVILA
Departamentul pentru energie

DOMNULUI PRIMMINSTRU VICTOR PONTA
SPRE STIINTA
-         TOATE ORGANIZATIILE Consiliului National al Societatilor Civile
-         Conducerea partidelor politice semnificative din Romania

STIMATE DOMNULE PRIM MINSTRU

Va amintim ca in 14 iulie a.c. ati semnat alaturi de ceilalti doi copresedinti ai USL un acord , urmare caruia incepand din 18 iulie si pana la inceputul campaniei electorale ar fi trebuit sa infiintam prin mijlocirea organizatiilor guvernamentale grupuri de lucru specializate in analiza si definitivarea unor programe menite sa satisfaca seria de deziderate reparatorii a actiunilor de amputare a diferitelor drepturi ale membrilor organizatiilor noastre precum si SOLUTIILE DE ACOPERIRE FINACIARA A ACESTOR DEZIDERATE PRIN DEFINIREA UNOR NOI  RESURSE EXTRABUGETARE.
In 14 oct a.c. la trei luni de la semnare, CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR CIVILE a constatat neimplicarea guvernului in abordarea acordului semnat in 14 iulie. Cu o ultima incercare de salvare a programului comun si a angajamentelor reciproce CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR CIVILE a dat publicitatii o SCRISOARE DESCHISA adresata guvernului .
CONSTATM CU PROFUNDA NEMULTUMIRE LIPSA DE REACTIE GUVERNAMENTALA SI DE ACEASTA DATA.
CONCLUZIA PE CARE NE FERIM INCA SA O AFIRMAM PUBLIC ESTE DE FAPT DEZINTERESUL GUVERNULUI PONTA IN SOLUTIONAREA PROBLEMELOR CETATENESTI SAU PUR SI SIMPLU NEPRICEPEREA GUVERNULUI PONTA IN ABORDAREA AGENDEI CETATEANULUI DESI NU PUTEM AFIRMA REAUA CREDINTA IN ABORDAREA GUVERNAMENTALA.  
Mentionam ca in sporadicele contacte avute la cererea noastra cu diverse componenete ale aparatului guvernamental am constatat ca de fapt in structura guvernamentala au avut loc la varf unele inlocuiri de persoane inlocuiri care insa nu au rezolvat schimbarea dorita la inlocuirea guvernului anterior . Au fost inlocuiti in principiu  ministri si secretari de stat .  Persoanele care au ocupat noile functii au fost selectionate pe baza recomandarilor de regula a presedintilor filialelor partidelor participante la guvernare. Analiza noastra a concluzionat insa ca USL nu a fost pregatit sa preia guvernarea in momentul investirii. Astfel in majoritatea centrelor de comanda ai economiei nationale au partuns oameni fara pregatirea necesara guvernantei. Exemplificam prin faptul ca neregulile in desfasurarea actului guvernamental sunt depistate de DIICOT inaintea componentelor de indrumare si control ale aparatului administrativ deosebit de stufos jusrtificat de fapt tocmai prin necesitatea supravegherii structurilor subordonate .
Suntem convinsi ca nu aveti raspuns la intrebarea : De ce destitiurea lui Aurel Sartamet – directorul Fondului de Garantare a Creitelor Intreprinderilor Mici si Mijlocii – a fost efectuata urmare actiunii DIICOT si nu urmare unui control al MINISTERULUI DE FINANTE sau a CURTII DE CONTURI. Mult mai grav este faptul ca nu ati fost sesizat de nefunctionarea corecta a Fondului de Garantare de structurile MECMA , minister care a luat masura destiturii dlui Saramet dupa ce a constatat cu surprindere ca de fapt existau neregului de care ar fi trebuit sa nu fie strain si cu atat mai mult complice. Nu cunoastem existenta vreunei decizii de sanctionare a organizmelor de control intern din MECMA , de destituire a consilierilor ministrului Chitoiu drept consecinta a gravelor prejudicii aduse economiei de salariatii MECMA in dezastrul POS–CEE . Nu cunoastem decizia de destuire a CONSILIERULUI DE STAT PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII sau a celui care suravegheaza atragerea fondurilor europene , persoane care nu au analizat si nu au semnalat corect la cancelaria Primuluiministru existenta nerergulilor din POS-CEE desi nu ne indoim ca organele informative si-au facut datoria fara sa mai vorbim de sesizarile bancii comerciale. Mai ramae sa clarificati dvs neregulile de mai sus legand de acestea si prestatia , de pe pozitia noastra INVIZIBILA, a Minsterului pt Problemele Europene unde dl Orban tot lucreaza de ani de zile si unde supravgherea POS-CEE. Era , nu-i sa , proecupare de prim rang. Poate ca se va intreba cineva dece Fondul de Contragarantare – dl Hidecuti nu a observat ca contragarannteaza fondul de garantare care fraudeaza .
Concluzia noastra este grava : DUMNEAVOASTRA CONDUCETI O STRUCTURA PE CARE NU O CUNOASTETI, STRUTURA CU COMPONENTE CARE ISI PERMIT PROMOVAREA CORUPTIEI SISTEMICE STIIND CA MECANISMELE CONSTRUITE DE DVS IN VEDEREA APLICARII UNUI EVENTUAL PROGRAM DE GUVERNARE SUNT INCAPABILE SA IMPUNA ACEL EVNTUAL PROGRAM.  AM DEDUS CA MECANISMELE CORUPTIEI OSIFICATE IN APARATUL GUVERNAMENTAL ASA CUM ESXISTA ASTAZI SUNT  IMPOSIBIL DE PENETRAT DE GUVERNUL PE CARE L-ATI CONCEPUT UTILZAND PERSOANE INCOMPATIBILE FUNCTIILOR ATRIBUITE.
Iata dece propuerile noastre de reconstructie a unor elemente din economie astfel incat acestea sa produca venituri la buget se scalda in tergiversari si amanari din partea executantilor guvernamentali incapabili sa le priceapa si in concluzie incapabili sa le admita sau sa le respinga argumentat.
Exemplificam prin:
-          lipsa reactiei in termenul legal  de 30 de zile la documentele depuse de reprezentantii CNSC la sediul guvernului in 26.07.2012 conf celor rezuiltate din ANEXA 1 la prezenta
-         Scrisoarea noastrsa nr 72/24.09 ANEXA 2  la care de aemenea am fost tratati in mod gresit. Mentionam doar o unica exceptie a MECMA legata de primul punct din scrisoarea noastra. MECMA  a inteles importanta analizarii solutiei economice propuse de noi mobilizand sub coordonarea cabinetului ministrului reprezentat prin consilierii ministeriali Cosmin Marinescu si Stefan Cosmeanu directia de resort din minister precum si ANRE.   Desi in analiza din 08.10 a.c. au fost parcurse principalele elemente ale solutiei propuse FARA A FI IDENTIFICAT VRE-UN IMPEDIMENT IN APLICARE au rams deschise analizei componentele fiscale aditionale solutiei.  Comisia intrunita in 08.10 a constatat neparticiparea invitatului MIN FINANTELOR amanand continuarea discutiilor pana la obtinerea pozitiei MIN.  FIN.
Organizatia noastra a anticipat blocajul si in consecinta a sesizat oficial Ministerul Finatelor prin adresa inregistrata la M.FIN. la nr 87.814/3.10.2012  transmisa spre stiinta si dvs la nr 15.0009/03.10.2012 – inregistrare la SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI  - In acest caz se pare ca  incompatibilitatea secretarului de stat Liviu Voinea cu functia detinuta a generat un nou blocaj. Exemplele pot continua.
STIMATE DOMNULE PRIMMINISTRU
VA RUGAM DIN NOU IN MODUL CEL MAI INSISTENT SA DESEMNATI UN CONSILIER DE STAT COMPATIBIL CU FUNCTIA PE CARE O DETINE , CONSILIER DE STAT CARE SA PREIA CU SERIOZITATE SI SA DEPUNA OPERATIV  DILIGENTELE NECESARE MATERIALIZARII PROPUNERILOR NOASTRE LEGATE DE BUNA GUVERNARE DE CARE ARE NEVOIE IN PREZENT ROMANIA
Nu legam acest demers strict de momentul electoral. Previzionam insa ca actualul mecanism guvernamental , imposibil de schimbat ulterior scrutinului , va genera MISCARI SOCIALE ANTIGUVERNAMENTALE DE PROPORTII , MISCARI PE CARE LE PUTETI EVITA , FIIND INDEPENDENTE DE FACTORII EXTERNI CU CARE ABUZIV ISI ACOPERA INCOMPETENTA TOATE GUVERNELE DE PANA ACUM

PRESEDINTE                                             SEF DEPARTAMENT ENERGETIC
Petre Racanel                                            Tudor Popescu
 ANEXA1



ANEXA 2


 

Fereraţia „Societatea Civilă Românească”
Bucureşti, strada Vasile Cristescu nr. 8, sector 2, cod 021984
Tel.: +4 021 326.4440, Fax: + 4 021 326. 4439
________________________________________________________________


Nr. 78 / 24.09.2012



C ă t r e,

Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri 
Domnului Ministru Daniel Chiţoiu
Cabinetul Ministrului Consilier Marinescu Cosmin

Spre ştiinţă:
            Cabinetul Primului Ministru Victor Ponta
            Domnul Consilier de Stat Remus Cernea

Ref:     APLICAREA DECIZIILOR COMUNE ADOPTATE ÎN ACORDUL CELOR TREI CONDUCĂTORI AI USL  ŞI CONDUCEREA CONSILIULUI NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE

Ca urmare a adresei noastre nr. 72 din 30 august 2012 şi a discuţiilor telefonice cu domnul Consilier Marinescu Cosmin cu privire la întâlnirea reprezentanţilor Societăţii Civile şi ai M.E.C.M.A., vă prezentăm mai jos subiectele propuse a fi tratate în cadrul comisiilor de lucru ce vor fi stabilite de comun acord:
1.    Problema gazelor – Gazele ROMGAZ – Modificarea politicilor privind impozitarea
– Utilizarea gazului din producţia ROMGAZ pentru alimentarea preferentiala a populaţiei
– Revizuirea LEGII 51/06  - revizuirea legii serviciilor publice
2.    TERMOFICARE – încălzirea centralizată a populaţiei:
– Comasarea celor două administraţii termoficare 2009-2015;
– Coordonarea unitară;
– Reducerea facturii termice politică publică de interes major social
– Expertizarea consumurilor ;
3.    HIDROELECTRICA:
– Modificarea politicii privind utilizarea energiei hidro;
– Clarificarea şi desecretizarea totală a contractelor cu “băieţii           deştepţi”;
– Dezbateri cu privire la poziţia şi motivele invocate (inclusiv de  foştii miniştrii MECMA) cu privire la secretizarea contractului ENERGY HOLDING.
4.    Energii regenerabile:
– Discuţii pe marginea legii energiei şi a sistemului de promovare a surselor regenerabile;
– Măsuri pentru producerea distribuită a surselor regenerabile şi efecte sociale, motor de dezvoltare economico-socială;
– Situaţia proiectelor la  eoliene, fotovoltaice etc.
5.    Îmbunătăţirea politicii privind asigurarea Managementului la unităţile Stat
– Ordinul ministrului privind nivelul minim de pregătire a membrilor Consiliului de Administraţie ;
– Problema administraţiilor private ;
– Expertizarea costurilor materiale ;
– Stabilirea diferenţelor de administrare ;
– Modificarea strategiei privind insolvenţa.
6.    Revizuirea  scoaterii pe bursă a pachetelor minoritare  de acţiuni 
     transelectrica
–   Devalizarea patrimonială ;
– Modificarea scrisorii de intenţie FMI privind modalitatea de scoatere pe bursă a pachetelor minoritare.
     7. Revizuirea strategiei de privatizare privind C.E. Oltenia.
– Modificarea scrisorii de intenţie FMI privind privatizarea C.E. Oltenia;
– Scoaterea pe bursa a pachetelor minoritare de acţiune.
    Vă rugăm să ne confirmaţi disponibilitatea dvs. şi a specialiştilor MECMA şi să precizaţi locul, data şi ora întâlnirii.
            Cu deosebită stimă,

Preşedinte FSCR
Dipl. Ec. Petre Răcănel

joi, 1 noiembrie 2012



COMUNICAT SCMD


            In atentia partenerilor nostri din CNSC:

          Doamnelor si domnilor presedinti,

Protocolul incheiat de noi cu USL, expira pe 10 noiembrie.

Tot ceea ce ni s-a promis si noua militarilor in rezerva, ca si dvs., ca revendicari minime ce pot fi indeplinite pana la alegeri, a ramas la stadiul de discutie.

 In aceasta situatie, va anuntam prin prezenta ca, la presiunea filialelor noastre din teritoriu, vom solicita dreptul de manifestatie pe termen lung, in Capitala, de luni 12 noiembrie a.c.

Vom reveni cu amanunte, in functie de rezultatele negocierilor cu membrii guvernului, pe care le-am declansat in aceste zile.

In unitate sta puterea!

Presedintele SCMD,
Col.dr. (r) Mircea DOGARU