Senator: VALER MARIAN
Circumscripţia electorală: SATU MARE
Colegiul electoral: 1
Grupul parlamentar: PSD
Şedinţa Senatului din: 13.02.2012
Titlul declaraţiei: De la şeful scorpionilor la şeful spionilor
Guvernul Ungureanu
nu este nici un guvern nou-nouţ nici un guvern al tinereţii, competenţei şi
probităţii, cum încearcă să-l prezinte opiniei publice tutorele acestuia de
la Palatul Cotroceni. Nu este un guvern nou-nouţ pentru că jumătate din
membrii săi, respectiv 9 dintre aceştia, au făcut parte şi din Guvernul Boc.
Este vorba de vicepremier şi de trei miniştri aparţinând UDMR (Marko Bela,
Kelemen Hunor, Laszlo Borbely, Ladislau Ritli), de cei doi miniştri
aparţinând UNPR (Gabriel Oprea, Cristian Diaconescu), de miniştrii dependenţi
Cătălin Predoiu şi Leonard Orban şi de secretarul de stat Cătălin Baba, care
a fost promovat ministru al Educaţiei.
Cabinetul Ungureanu
nu este din păcate niciun guvern al competenţei sau competenţelor.
Dimpotrivă, este un guvern de rezerve sau de clone, de pile sau de pupile, de
slugi sau de marionete, de fiţe sau de beizadele, de valeţi, de travestiţi
sau de traseişti. Astfel, miniştrii Gabriel Oprea şi Cristian Diaconescu
provin din PSD, în timp ce miniştrii Gabriel Berca, Cătălin Predoiu, Cătălin
Baba şi Leonard Orban au debutat în PNL ori au fost apropiaţi acestui partid.
Noul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, Cristian Petrescu, este
cunoscut drept un fan şi un serv al fostei ministrese Elena Udrea, care l-a
răsplătit cu contracte de peste 1 milion de euro de la acest minister.
Petrescu a fost mecanic auto (una din profesiile pe placul preşedintelui
Băsescu) şi a reuşit să absolve o facultate, respectiv Facultatea de Educaţie
Fizică şi Sport, abia la vârsta de 34 de ani. Fără nicio competenţă sau
experienţă managerială, a ajuns marele patron al infrastructurii din România.
Noul ministru al Muncii şi Protecţiei Sociale, Claudia Boghicevici, este
pupila primarului Aradului, Gheorghe Falcă, fiind numită la hotelul în care
locuieşte în Bucureşti „blonda celor trei muşchetari portocalii de la
Arad" (deputaţii Iustin Arghir Cionca, Lucian Rivis Tipei şi Adrian
Henorel Niţu). Cea mai consistentă experienţă a doamnei Boghicevici a fost
cea de învăţătoare la Casa de fete din Direcţia Generală de Asistenţă Socială
şi Protecţia Copilului Arad. Aceasta se laudă cu licenţa în ştiinţe economice
(finanţe-bănci) şi cu patru mastere, dar majoritatea acestora au fost
obţinute la contestata Universitate de Vest Vasile Goldiş din Arad. Noul
ministru al Finanţelor Publice, Bogdan Drăgoi, este protejatul fostului
ministru al Economiei, vicepreşedintele PDL Adrian Videanu (care este prieten
de afaceri şi de concedii de lux cu tatăl său), şi nu s-a remarcat în mod
deosebit ca secretar de stat Ministerul Finanţelor în ultimii doi ani, decât
poate cu autoturismul marca Jaguar ultimul răcnet cu care venea la minister.
Noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, este pupila fostului
ministru de resort, Anca Boagiu, fiind din 2009 până în prezent subsecretar
de stat respectiv secretar de stat la Ministerul Transporturilor, unde nu s-a
remarcat prin nimic deosebit. Noul ministru al Comunicaţiilor, Răzvan Mustea
– Şerban, are licenţă şi doctorat în economie, dar n-a avut experienţă
managerială decât la firmele tatălui său, miliardar din Focşani şi sponsor
important al PDL, şi a avut şansa să facă studii în SUA, împreună cu
domnişoara prezidenţială EBA. Acest ministru s-a remarcat mai mult prin
declaraţia sa de avere, care conţine o vilă în Bucureşti, o vilă în Voluntari
şi un autoturism Porsche ultimul răcnet, dar nu conţine o vilă pe care o
deţine la Miami (SUA). Noul ministru al Agriculturii, Stelian Fuia, s-a remarcat
prin studii de marketing la Harvard, dar şi prin promovarea produselor
agricole modificate genetic în România şi prin hăcuirea unor staţiuni de
cercetare agricolă.
Noul ministru al
Economiei, Lucian Bode, este promovatul şi protejatul fostului consilier
economic al premierului Emil Boc, Andreea Paul Vass, amândoi fiind originari
din judeţul Sălaj. Bode şi-a început cariera politică ca şi consilier local
în comuna natală Valcău de Jos şi a fost promovat tot de Andreea Paul Vass în
funcţia de preşedinte al Organizaţiei judeţene Sălaj a PDL, la care aceasta
deţine şefia organizaţiei de femei. Bode a absolvit o facultate obscură de
electronică din Oradea şi a ajuns lider sindical şi şef serviciu la Sucursala
Zalău a SC Electrica SA, unde a condus câteva echipe de electricieni
căţărători pe stâlpi. Foşti ofiţeri SRI din Zalău afirmă că Bode a fost
informator la miliţie înainte de 1989 şi la serviciul secret al MAI (doi şi
un sfert) după, precum şi că împreună cu Andreea Paul Vass l-a susţinut pe
actualul director general al DGIPI, comisarul şef Cristian Gheorghe Laţcău,
originar tot din Sălaj, atât cu ocazia numirii acestuia în funcţie, în
decembrie 2010, de către fostul ministru de interne Constantin Traian Igaş,
cât şi în toamna anului trecut când fostul premier Emil Boc a solicitat să
fie eliberat din funcţie, în urma unor semnale venite din partea altui
serviciu secret.
Noul ministru al
Educaţiei, Cătălin Baba, este valetul fostului premier Emil Boc, care l-a
promovat şef al Cancelariei primului ministru şi apoi secretar de stat la
Educaţie. Facultatea de bază a lui Cătălin Baba este Medicina Veterinară, dar
ulterior a absolvit şi Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative, unde
a ajuns conferenţiar şi decan, calitate în care s-a remarcat prin tot felul de
promovări dubioase, inclusiv ale soţiei şi cumnatului său. Astfel, printr-o
declaraţie elaborată de Colegiul Senatului şi Consiliul Academic al
Universităţii Babeş – Bolyai, Cătălin Baba a fost acuzat de nepotism, în anul
2009, după numirea sa în funcţia de secretar de stat la Educaţie. O primă
acuzaţie a fost aceea că soţia sa Alina Baba, fostă Cherecheş, originară din
Satu Mare şi licenţiată iniţial a unei facultăţi de drept private, pe care a
absolvit-o cu media 7,16, la Universitatea Vasile Goldiş, a absolvit ulterior
extensia Satu Mare a Facultăţii de Administraţie Publică a Universităţii
Babeş - Bolyai, la care soţul său era decan, cu media 10, dar colegii săi
sătmăreni au afirmat că n-au văzut-o la faţă în cei trei ani de studii, nici
la cursuri şi nici la examene. O a doua acuzaţie era că, în calitate de
decan, a solicitat derogare de medie pentru soţia sa şi pentru cumnatul
Răzvan Cherecheş pentru ca aceştia să poată ocupa posturile de asistent la
Drept constituţional, respectiv asistent la Sănătate publică la facultatea pe
care o conducea. O a treia acuzaţie era că Baba nu are lucrări de unic autor
(articole, studii, recenzii, s.a.), puţinele sale scrieri fiind în colaborare
cu alţi autori. O a patra acuzaţie era aceea că, deşi norma didactică a lui
Cătălin Baba cuprinde discipline din domeniul ştiinţelor politice şi
politicilor publice, acesta se ocupa de disciplina de sănătate publică,
calificarea sa fiind de medic veterinar.
Guvernul Ungureanu
nu este nici un guvern integru, mai mulţi miniştri, inclusiv dintre cei noi,
având probleme de probitate. Astfel, ANI s-a sesizat în cazul ministrului
Sănătăţii, Ladislau Ritli, după ce acesta şi-a promovat fiul pe postul de
director al spitalului pe care l-a condus până ce a fost cooptat în Guvern.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Cristian Petrescu, a avut
contracte cu ministerul pe care l-a preluat. Ministrul Comunicaţiilor, Răzvan
Mustea Şerban, nu şi-a declarat o vilă pe care o deţine la Miami în SUA.
Ministrul Educaţiei, Cătălin Baba, s-a aflat în stare de incompatibilitate
întrucât a deţinut concomitent atât funcţia de secretar de stat la Educaţie
cât şi calitatea de membru al Consiliului de Administraţie al Televiziunii
Române. În plus, mai mulţi primari din Regiunea de Dezvoltare de Nord-Vest
s-au plâns că aproape toate proiectele cu finanţare europeană au fost
intermediate şi taxate de soţia lui Baba. În acelaşi timp, ministrul
Mediului, Laszlo Borbely, are dosar la DNA pentru fapte de corupţie, iar
ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, are dosar la Parchetul de pe
lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru fapte de abuz în serviciu.
Pe de altă parte, ministrul Afacerilor Externe, Cristian Diaconescu, are
probleme legate de colaborarea cu Securitatea.
Nici şeful noului şi
magnificului Guvern, mult-lăudatul Mihai Răzvan Ungureanu, nu corespunde
criteriilor de etică şi de competenţă reclamate de o asemenea funcţie. Deşi
acum se declară dreapta, chiar cu o anumită fervoare şi ostentaţie, Ungureanu
a avut o tinereţe comunistă timpurie, fiind şeful UTC pe Liceul Negruzzi din
Iaşi şi fiind cooptat încă din anii de liceu în Comitetul Central al Uniunii
Tineretului Comunist, sub comanda Prinţişorului Nicu Ceauşescu. Ungureanu a
ţinut să se remarce cu orice preţ la Congresul al XII-lea al UTC, când a
rostit o cuvântare elogioasă la adresa secretarului general al PCR, Nicolae
Ceauşescu, care a fost publicată de ziarul ''Scânteia tineretului'' din 19
mai 1985. De asemenea, Ungureanu s-a remarcat şi la ultimul congres al
Partidului Comunist Român (Congresul al XIV-lea) care a avut loc în luna
noiembrie 1989. Potrivit unor colegi de facultate a fost atât de ataşat
comunismului încât nu numai că nu a participat la Revoluţia anticomunistă din
decembrie 1989, dar în perioada 17-22 decembrie şi-a monitorizat cu atenţie
colegii şi a întocmit liste cu studenţii protestatari, probabil cu scopul de
a-i trage la răspundere cu mânie revoluţionară comunistă dacă revoluţia
anticomunistă eşua. După ce Convenţia Democrată a câştigat alegerile
parlamentare şi prezidenţiale în România în 1996, Ungureanu s-a înscris în
PNL, partid care l-a promovat în funcţiile de secretar de stat la Ministerul
Afacerilor Externe (1998- 2001) şi de ministru al Afacerilor Externe
(2004-2007).
Din păcate, în
fruntea diplomaţiei române, Mihai Răzvan Ungureanu nu s-a remarcat prin nimic
favorabil României şi românilor. Primul lucru pe care l-a făcut când a
devenit ministru de externe a fost montarea portretului Anei Pauker fost
ministru comunist de externe, (primul şi principalul comisar al comunismului
sovietic în ţara noastră, distrugătoarea României postbelice) pe holurile
Ministerului Afacerilor Externe. Ultimul lucru pe care l-a făcut ca ministru
de externe a fost dublarea, printr-o ordonanţă de urgenţă, a salariului pe
care urma să-l primească (8 000 de euro lunar) în postul pe care urma să
plece la Viena (coordonator adjunct la Iniţiativa de cooperare pentru Europa
de Sud-Est). Între acestea, Ungureanu a făcut mult rău României şi românilor
din ţară şi din jur. La scurt timp după investirea sa ca ministru de externe,
Ungureanu a semnat în 2005, cu ministrul de externe rus Serghei Lavrov, cel
mai păgubos act din istoria postdecembristă a României, respectiv „Legea
pentru ratificarea Protocolului dintre România şi Rusia privind inventarierea
relaţiilor bilaterale". Şeful diplomaţiei române a declarat atunci că
„Nu există probleme între România şi Rusia", prin actul respectiv
uitându-se atât problema Basarabiei cât şi problema tezaurului românesc
confiscat de Lenin în 1918. Fostul ambasador al României la Moscova, Dumitru
Prunariu, a declarat în acest sens următoarele: „La numirea mea ca ambasador
în Federaţia Rusă în 2004, reprezentanţi ai Parlamentului României au
insistat pe o misiune permanentă a noastră legată de Federaţia Rusă, şi anume
urmărirea problemei Tezaurului României, confiscat de bolşevici în 1918.
Total surprinzător şi de neînţeles pentru mine nici acum, în aprilie 2005 am
primit ordin scris de la MAE, trimis de dl. Leuştean în numele lui Mihai
Răzvan Ungureanu, să nu mai abordez în niciun fel şi sub nicio formă problema
Tezaurului". Ungureanu i-a dezamăgit pe românii din Basarabia şi când a
declarat, în mai 2006, că cetăţenii din Republica Moldova vorbesc „o variantă
a limbii române", un fel de „light Romania", dând astfel apă la
moară celor care susţin că acolo nu trăiesc români ci moldoveni. Ungureanu
i-a supărat şi pe românii din Ucraina (din Bucovina de Nord, din Ţinutul
Herţa, precum şi din regiunile Odessa şi Transcarpatia) pentru că nu s-a
preocupat nici măcar de implementarea puţinelor şi firavelor prevederi
privind prezervarea limbii şi identităţii naţionale din ruşinosul tratat
încheiat cu Ucraina în 1997, prin care România a renunţat la orice discuţii
şi pretenţii teritoriale. Actualul său mentor politic, preşedintele Traian
Băsescu, a acuzat într-o emisiune la TVR, în 31 martie 2008, politicienii
care au negociat şi au semnat tratatul cu Ucraina în 1997 că ar fi lăsat
interesul naţional după uşă, adăugând că din cauza proastei negocieri de
atunci, România se judecă acum la Haga cu ţara vecină. Traian Băsescu a
precizat că politicienii respectivi nu au ştiut să negocieze cu Ucraina şi au
semnat în grabă şi după dictare un tratat dezavantajos, deşi cu alte ţări nu
au fost semnate documente similare.
Şi românii din
Ungaria şi din Transilvania sunt supăraţi pe Mihai Răzvan Ungureanu pentru
modul mişelesc şi păgubos în care a negociat recuperarea bunurilor Fundaţiei
Gojdu din Budapesta, cu destinaţie testamentară pentru bursele românilor
ortodocşi din Transilvania şi din Ungaria. În primul său an de ministeriat,
Ungureanu a negociat pe furiş şi a semnat pe sub masă „Acordul referitor la
înfiinţarea Fundaţiei Publice Româno-Ungare Gojdu", prin care a fost
exclus moştenitorul testamentar, Biserica Ortodoxă Română. Acordul a fost
semnat la Bucureşti, în data de 20 octombrie 2005, cu ocazia unei reuniuni
comune a guvernelor României şi Ungariei, de către ministrul român de externe
Mihai Răzvan Ungureanu şi de către omologul său ungar Ferenc Somogy, fiind
ratificat de partea română prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.
183/2005. Acest acord a fost negociat, semnat şi ratificat după ce, în
decembrie 2004, Curţile Gojdu din Budapesta au trecut în proprietatea
companiei israeliene Autoker Holding Rt, fiindu-i vândute de Primăria
sectorului 7 din Budapesta.
Avocatul Aurelian
Pavelescu, pe atunci deputat al principalului partid de guvernământ (PDL), a
declarat într-o emisiune la Radio România Actualităţi că Mihai Răzvan
Ungureanu a prejudiciat statul român şi Biserica Ortodoxă Română de miliarde
de dolari, susţinând că întreg acordul este de inspiraţie maghiară şi că
poate fi calificat drept un act de hoţie şi de trădare naţională. Inspiraţia
maghiară şi trădarea românească sunt confirmate de o declaraţie făcută în
şedinţa Parlamentului Ungariei din 21 noiembrie 2005 de către deputatul
FIDESZ, Nemeth Zsolt (secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe în
primul guvern Viktor Orban şi ministru de externe în actualul guvern de la
Budapesta): „Acordul dintre Ungaria şi România asupra problemelor averii
Gojdu pune punct discuţiei prelungite de mulţi ani. Exemplul acestei probleme
este că România renunţă la revendicarea bunurilor materiale, pe care a
formulat-o în 1998, ba chiar şi anterior, în legătură cu averea lui Gojdu. Acest
lucru înseamnă în acelaşi timp că partea română a acceptat punctul de vedere
al Ungariei, conform căruia, în 1953, Tratatul de drept material a rezolvat
chestiunea averii lui Gojdu". Mihai Răzvan Ungureanu a fost lăudat şi
pentru că ar fi semnat Acordul privind acordarea unor facilităţi militare
Statelor Unite ale Americii în România, primul acord în baza căruia au fost
aduse trupe americane în ţara noastră (la baza aeriană Mihail Kogălniceanu
din judeţul Constanţa), dar acest acord a fost negociat de doi miniştri din
Guvernul Adrian Năstase, respectiv de ministrul de externe, Mircea Geoană, şi
de ministrul Apărării Naţionale, Ioan Mircea Paşcu.
Fostul purtător de
cuvânt al Serviciului Român de Informaţii, scriitorul Nicolae Ulieru (care a
avut cel mai lung mandat în acest sens după revoluţie, ocupând acest post sub
directorul Virgil Măgureanu) a declarat public, în toamna anului 2009, că
directorul SIE, Mihai Răzvan Ungureanu, este agent străin – practic, o
acuzaţie de trădare naţională – precizând că e gata să ofere probe în acest
sens dacă va fi audiat de comisiile parlamentare de control ale SRI şi SIE.
Ulieru a declarat că şeful SIE „a avut o ascensiune fulminantă pentru
condiţia lui de tânăr istoric anonim de la Iaşi. A fost adus de Pleşu
secretar de stat în Ministerul de Externe, a rămas secretar de stat şi în
Guvernul Năstase, apoi a fost numit ministru de externe de către liberalul
Călin Popescu Tăriceanu, recuzat de acesta pentru că nu i-a dat nişte
documente, şi după ce a fost recuzat de premier, preşedintele l-a numit şeful
SIE. Eu, când am auzit numirea lui Mihai Răzvan Ungureanu la SIE, am avut o
tresărire. Am spus: oare preşedintele chiar nu ştie cine-i omul acesta, sau
SRI nu l-a informat?". Suspect a fost şi faptul că, în calitate de şef
al SIE, Ungureanu a făcut intervenţii ca un avocat, cunoscut ca exponent al
unui grup israelian de lobby şi ca şi colaborator al Mossad, să aibă acces de
trei ori la teroristul Omar Hayssam în celulă fără ca procurorul de caz să-i
dea aprobare, lucru care, în opinia lui Ulieru, nu face decât să confirme
apartenenţa lui Ungureanu la un serviciu străin. Probabil aşa se explică că,
printr-o hotărâre de guvern pe care a iniţiat-o şi a contrasemnat-o în
calitate de director la SIE (HG nr. 665 din 3.06.2009, pentru modificarea
valorii de inventar a unor imobile înscrise în domeniul public al statului şi
aflate în administrarea SIE, publicată în Monitorul Oficial nr. 406/06/2009),
Mihai Răzvan Ungureanu a desconspirat prosteşte (sau, poate, cu rea credinţă)
41 de locaţii secrete ale SIE din capitală şi din ţară.
În concluzie,
preşedintele Traian Băsescu a schimbat tusea cu junghiul prin desemnarea
diplomatului istoric Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de prim ministru al
Guvernului României în locul juristului filosof Emil Boc. A schimbat un
democrat liberal actual cu un fost liberal. A schimbat un ardelean (din Cluj)
cu un moldovean (din Iaşi). A schimbat un doctor în filosofie cu un doctor în
istorie. A schimbat un utecist fruntaş, care a fost cooptat în anii studenţiei
în Comitetul Central al UASCR, cu un utecist şi mai fruntaş, care a fost
racolat în Comitetul Central al UTC din anii de liceu (amândoi servind sub
comanda Prinţişorului Nicu Ceauşescu). A fost schimbat un profitor mai mic
(care şi-a plimbat o fiică şi o nepoată cu un elicopter guvernamental) cu un
profitor mai mare, având în vedere că soţia lui Ungureanu (stabilită ani buni
la Viena) a primit o pleaşcă de 85 000 euro pe an de la OMV AG Austria
(cumpărătoarea pachetului majoritar la Petrom) pentru servicii închipuite de
consultanţă medicală. A fost schimbat şeful scorpionilor (portocalii) cu
şeful spionilor (rozalii).
Cu ce altceva s-a
remarcat până acum Mihai Răzvan Ungureanu? Ca secretar de stat la Ministerul
Afacerilor Externe şi apoi ca ministru de externe a ieşit în evidenţă doar
prin limbajul său preţios, îmbibat cu neologisme şi sofisme, încât mulţi
interlocutori români sau străini n-au prea înţeles ce vroia să spună. Singura
lui cucerire pe plan extern este Bodo Homobach, înaltul comisar pentru Pactul
de Stabilitate în Europa de Sud-Est, pe care l-a fermecat profund (la Viena,
probabil pe valsurile Dunării). Ca politician (de dreapta, cu origini în PNL)
s-a remarcat prin trădarea primului său binefăcător politic, premierul
liberal Călin Popescu-Tăriceanu, în favoarea noului său binefăcător politic,
preşedintele (de la stânga la dreapta) Traian Băsescu. Ca director al SIE,
respectiv ca şef al spionilor români, s-a remarcat doar prin deconspirarea
prostească a locaţiilor din ţară ale serviciului secret pe care-l conducea şi
prin tăiatul frunzelor la câini. Îndeosebi la câinii generalului Predoiu,
primul său adjunct şi şeful de facto al serviciului secret în fruntea căruia
a fost plasat formal şi subliminal de binefăcătorul său de la Cotroceni.
Preşedintele Băsescu
ar trebui să ia aminte că, cu un an în urmă, omologul său autocrat din Egipt,
Hosni Mubarak, a încercat să se salveze numindu-l vicepreşedinte al statului
şi, totodată, şef al guvernului pe şeful suprem al serviciilor sale secrete,
generalul Omar Suleiman (cel mai vechi şi mai apropiat colaborator al său şi
omul CIA la Cairo), dar nu i-a fost de niciun folos.
Senator
Valer Marian
PS: Pentru iluminarea mea şi a românilor pe care-i guvernează, îi
adresez proaspătului premier Mihai Răzvan Ungureanu şi câteva întrebări:
1. De ce nu şi-a
trecut în CV-ul său stufos, la limbi străine cunoscute, şi limba ebraică (pe
care o cunoaşte mai bine decât limba maghiară, pe care a trecut-o)?
2. Dacă a fost sau
este membru al vreunei organizaţii masonice şi ce grad sau funcţie deţine în
aceasta?
3. Dacă a fost
şantajat de SRI, de SIE sau de tutorele său politic de la Palatul Cotroceni
cu nişte episoade de o anumită orientare sexuală petrecute la Iaşi (în anii
'90), la Cernăuţi (în 2000, la Hotelul Ceremuş) şi la Viena (după 2000, la
sediul Pactului de Stabilitate).
|
UNIREA FACE PUTEREA! Impreuna, pentru binele cetatenilor!
Stiri, opinii, informari
Stiri din campania pentru alegeri locale
Inteviu cu Maia Sandu
vineri, 17 februarie 2012
O declaratie politica din Senatul Romaniei
GUVERNARE DESEMNATĂ PRIN SOLUŢII EXPIRATE
Sub diktatul Palatului s-a stins flacăra impotentă a unui guvern amator şi s-a născut în condiţii meteo grele, noul guvern securizat şi hotărât să se angajeze în aplicarea urgentă a unor soluţii expirate.
Fiind expresia unui risc guvernamental de profil maxim, noua echipă
constituită, în miez de noapte, aruncă cu praf în ochii visătorilor de
iluzii democratice şi încearcă să proiecteze imaginea unor feţe noi şi
viguroase, capabile să ţină cârma scăpată definitiv şi irevocabil, din mâna marinarului
. Filosofia „mama tuturor ştiinţelor” sau „gândirea care se gândeşte pe
sine” reaminteşte celor care sunt interesaţi de evoluţia noastră că
„Fiecare eveniment poartă cu el un mesaj similar şi reprezintă o
consecinţă a unui proces mult mai important decât evenimentul în sine”.
În spiritul celor enunţate, depunerea mandatului guvernului este
evenimentul, detensionarea politică şi socială ar trebui să fie mesajul ,
iar ambele reprezintă consecinţa procesului dezastruos de guvernare.
Prin naşterea în miez de noapte a noului guvern, principiul filosofic
conform căruia procesul este mult mai important decât evenimentul în
sine, este tratat cu scârbă politică şi aruncat la gunoi. În aceste zile
de potenţială schimbare am reflectat mult asupra unor strategii
politice care ar fi reuşit să folosească întregul potenţial al românilor
pentru transformarea în bine a societăţii, în ansamblul său. Vedeam
această schimbare însoţită de câteva inversări dramatice de actori
politici şi situaţii care să transforme rapid înţelegerea,
percepţia, experienţa şi revolta cetăţenilor într-un climat public
echilibrat şi promiţător de speranţe. Lipsită de înţelepciunea politică şi civică, abandonată complet de popor şi exclusă din rezonanţa socială, alianţa portocalie, migratoare şi repetentă la examenul de conduită morală, a rămas agăţată de putere.
Prin acest abuz, am fost din nou privaţi de dreptul de a beneficia de o
cârmuire acceptată şi nu impusă. Alternativele pentru funcţia de
premier au fost localizate din start, în sfera celor două servicii
(interne şi externe), românii asistând la jocul de putere al serviciilor, arbitrat de preşedintele jucător.
Prin deciziile palatului, deloc surprinzătoare pentru subsemnatul, am
înţeles încă o dată că, societatea românească continuă să importe
democraţie de peste ocean.
Dragi compatrioţi şi camarazi,
Vom trăi momente istorice de mare risc politic şi social, însoţite de
persistenţa unor zgomote neplăcute şi dizgraţioase emanate din
trompetele îmbuibate şi profitoare ale crizei artificial create. Lipsit
de realismul şi înţelepciunea necesară, fostul premier Emil Boc, în
ultimele clipe ale guvernării, a ţinut un discurs de nivelul clasei
pregătitoare, operă a celui care a calculat acceleraţia şi puterea
dumnezeiască a loviturii marinarului. Îmi asum riscul de a vă enerva şi redau conţinutul acestui discurs.
"După cum ştiţi, încă de săptămâna trecută, vă precizam faptul că,
după încheierea vizitei delegaţiei Comisiei europene, FMI şi BM,
guvernul trebuie să treacă într-o altă fază a evoluţiei sale politice.
Şi este momentul unor decizii politice importante. Din acest punct de
vedere vreau să vă comunic următorul lucru: am luat decizia de a depune mandatul guvernului.
Am luat această decizie pentru a detensiona situaţia politică şi
socială din ţară dar şi pentru a nu pierde ceea ce românii au câştigat
cu atâtea suferinţe şi anume , stabilitatea economică a ţării.În câteva
cuvinte aş vrea să le spunem românilor ce însemnă această stabilitate
economică a ţării câştigată cu atâta greutate şi cu atât de multe
dureri din partea oamenilor. Pentru anul 2011, România, după doi ani de
cădere economică, 2009 şi 2010, încheie cu o creştere de aproape 2,5%
una dintre cele mai mari creşteri din UE. Deci repet, după doi ani de
cădere economică 2009, 2010, în 2011 avem una din cele mai mari creşteri
din UE. Doi, pentru anul 2012, atât Comisia europeană cât şi FMI
apreciază prin progresele date, că România va avea o creştere economică
peste cea din zona euro. În al treilea rând, inflaţia este la cel mai
scăzut nivel din ultimii 20 de ani. În al patrulea rând , avem cea mai
mică datorie pe cap de locuitor din UE. Rata şomajului este cu două
puncte sub media UE. Cursul euro/leu a rămas şi este stabil. Deficitul
bugetar este sub control şi fără probleme de finanţare a acestuia. De
asemenea, stabilitatea economică înseamnă că nu avem un risc de neplată a
salariilor şi pensiilor. Şi nu în ultimul rând, stabilitatea economică a
ţării înseamnă şansa în viitorul apropiat de mărire a salariilor şi
pensiilor. Această stabilitate economică a ţării trbuie apărată cu orice
preţ.......Am depus mandatul guvernului pentru că nu mă agăţ de putere.
Am declarat de multe ori acest lucru. Pentru mine contează mai puţin
că rămân pe acest scaun câteva luni în plus, până la alegeri, în luna
noiembrie. Dar pentru ţară este extrem de important să avem stabilitate
economică şi să putem câştiga cu românii, prin efortul nostru comun. În
aceşti ani de guvernare am luat decizii extrem de grele. Ştiu că pe
foarte mulţi români i-am făcut să creadă că un guvern nu ia întodeauna
cele mai bune decizii. Vreau însă să se ştie că acele măsuri au fost
luate cu gândul la viitorul României, au fost luate nu pentru că am
dorit, ci pentru că au trebuit. Fac apel la maturitatea clasei politice
să treacă rapid prin Parlament , un nou guvern care să consolideze
creşterea economică a ţării”
A fost prima şi ultima dată când, am reuşit să ascult un şir de
cuvinte fără noimă rostite din graiul, atât de greu de suportat, în
ultimii trei ani. Câteva analize sumare asupra discursului îmi
provoacă, şi acum când scriu, o anumită revoltă interioară, pentru
simplul motiv că, omul şi guvernul său, au distrus viaţa şi cariera multor cetăţeni.
Din tot acest discurs rezultă ideea principală exprimată de către
Stalin către Churchill, în timpul Conferinţei de la Ialta, 1945 „Moartea unui om este o tragedie. Moartea a milioane este statistică” (sunt convins că oratorul cu pricina nu o îmbrăţişează declarativ dar a aplicat-o drăceşte). Stabilitatea
economică mult trâmbiţată de cel care era „cocoţat” de către Olteanu,
în jilţul lui „Ştefan Reformatorul” nu semnifică altceva decât, scăderea
deficitului bugetar prin exploatarea la sânge a celor săraci.
Şi cum orice risc de exploatare apare atunci când cheltuielile bugetare
sunt mai mari decât veniturile încasate, am să dau câteva explicaţii
sumare asupra strategiei criminale de reducere a deficitului bugetar.
În primul rând, toată incompetenţa guvernării a fost aruncată în mod
tendenţios şi direct spre bugetari, cei care, aşezaţi la baza şi sub
ordinul statului, au asigurat, de-a lungul istoriei, funcţiile de bază
ale acestuia. Salariile mizerabile din învăţământ, sănătate,
administraţie, poliţie, armată, cultură, au fost tăiate brutal şi rapid
cu 40% reducând implicit cu acelaşi procent, potenţialul psihic de
susţinere a statului de către slujitorii săi. Prin banii luaţi
cu japca, fără niciun fel de jenă, din buzunarele bugetarilor şi
pensionarilor militari , guvernanţii portocalii şi-au luat un interval
de siguranţă suficient de mare, pentru a plămădi în laboratoarele
incompetenţei, cele mai radicale politici fiscale şi bugetare.
Mecanismul austerităţii a fost analizat de mai mulţi laureaţi ai
Premiului Nobel în economie. Concluzia lor a fost aceea că, este o mare
greşeală să ieşi din criză prin austeritate. Pornind de la premisa că
trebuie să reduci cu orice preţ deficitele lovind în cererea de consum
prin tăierea salariilor, n-ai cum să ajungi la relansare economică. Sectorul privat, responsabil în proporţie de 80% de dezastrul economic, a fost protejat, cea mai mare parte a întreprinzătorilor declarând timp de trei ani „profit zero” şi producând evaziune maximă.
Politica bugetară a fost permanent orientată tendenţios spre clienţii
oneşti faţă de guvernanţi şi oneroşi în relaţiile contractuale cu
statul. Averile au fost protejate prin neimpozitare suplimentară, profitul a fost stabilizat, sărăcia a fost generalizată. Militarii în rezervă şi-au pierdut dreptul la muncă pe tarlaua statului fiind îndemnaţi de cetăţeanul Emil Boc să meargă în sectorul privat la „fabrica de împachetat fum”.
Multe familii au fost nenorocite prin disponibilizările iresponsabile
trâmbiţate prin nesuferitul rânjet portocaliu. Premierul demisionar a
încercat să explice românilor ce însemnă această „stabilitate economică
câştigată de români prin trudă şi suferinţă”. În primul rând, o scădere
cu 5,36% a PIB în ianuarie 2011, faţă de decembrie 2008. În al doilea
rând, o creştere a datoriei externe de la 44 miliarde euro în
decembrie 2008, la 88 miliarde euro în ianuarie 2011. În al treilea
rând, o scădere a investiţiilor străine directe de la 9,5 miliarde euro
în decembrie 2008, la 1,6 miliarde euro în ianuarie 2011. De aici şi
creşterea şomajului de la 6% la 7,4%. Cetăţeanul Emil Boc a omis să ne
spună care este gradul de evaziune fiscală patronată de „Regină”, care
sunt pierderile Romgaz în anul 2011 şi cheltuielile suplimentare de la
buget generate de dezordinea şi reaua intenţie în contractarea
necesarului de gaz de la Gazprom. Sute de milioane de dolari „au fost
aruncate în vânt” în timp ce bugetarii au fost nenorociţi pentru câţiva
euro, echivalentul a 10% din valoarea evaziunii fiscale. Creşterea economică, inflaţia, rata şomajului şi PIB pe cap de locuitor sunt indicatori relativi şi am să mă explic.
Pe timpul „împuşcatului regretat” am participat la Congresul Ţărănimii
şi am ascultat rapoartele a doi preşedinţi de CAP-uri. Unul raporta
creşterea productivităţii (nr capete) cu 30%, iar celălalt cu 100% (era
vorba de creşterea oilor). Primul avea 10.000 de oi şi avea o creştere
de 3333 de capete pe an iar celălalt avea 400 de oi şi creşterea era
tot de 400 de capete. Aşa este şi cu creşterea economică a României
comparativ cu cea a Germaniei. Avem cea mai mică rată a inflaţiei şi cea
mai mare creştere a preţului la benzină. Dacă în decembrie 2008,
preţul unui litru la benzină era de 2,80 lei (0,70 euro/ litru) în
ianuarie 2012, preţul este de 5,57 lei (1,28 euro/litru) deci o creştere
cu 80%, cea mai mare din UE. De aici pornesc toate preţurile,
celelalte enunţuri de performanţă sunt manipulări. Rata şomajului a
crescut în trei ani cu 25% adică de la 6% la 7,4%. Mai adăugaţi încă 10 %
din forţa activă care lucrează la negru, în ograda patronilor
evazionişti. Pe durata a trei ani, aproximativ 300.000 de cetăţeni
români au plecat să lucreze peste hotare, la vedere sau la negru.
Aceştia s-au adăugat celor trei milioane care sunt deja incluşi în piaţa
europeană a muncii. Liberalizarea pieţei muncii şi evaziunea
fiscală tacit acceptată, au mascat 35% din rata reală a şomajului
rămânând la suprafaţă doar 7,4%. Principala contribuţie la
creşterea PIB pe cap de locuitor a avut-o populaţia României care a
scăzut fie prin migraţie, fie pe cale naturală accelerată de reformele
lui Boc. Tot în aceşti ani de guvernare statul a irosit o cantitate
enormă de bani, peste 20 de miliarde de euro, proveniţi de la FMI şi
Comisia europeană. Avem o evaziune estimată anual la 15 miliarde de
euro. N-ar fi trebuit să ne împrumutăm deloc. Există însă o categorie
privilegiată, restrânsă, care beneficiază din plin de pe urma evaziunii.
La aceste sume mai adăugăm miliardele de euro rezultate din creşterea
TVA şi tăierile de salarii şi pensii. Cu neobrăzare şi lipsă de
respect faţă de cetăţeni, camarila portocalie s-a înghesuit în locurile
de tăiere a panglicilor la proiectele începute şi nefinalizate.
Ne-au lăsat datori vânduţi. În industrie avem doar câţiva "actori"
importanţi la ora actuală. Iar dacă ne referim la resurse, exceptând
gazul natural, toate sunt în mâna companiilor străine. Băncile şi
resursele energetice sunt controlate, aproape în întregime, de companii
străine. Din acest punct de vedere am putea spune că avem un statut de colonie.
În lipsa unei clase de mijloc şi prin generalizarea sărăciei pentru
majoritatea populaţiei , tragem concluzia că guvernul Boc ne-a lăsat
moştenire un regim oligarhic. Pe acest fond de „bunăstare generală”, statul şi funcţiile sale au intrat în derivă. În acest context nefavorabil reformelor, preşedintele jucător a conceput şi promovat din palat, operaţiunea de modernizare şi reconstrucţie a statului. Reconstrucţia oricărui stat de pe planetă vizează două obiective strategice generale: redimensionarea
funcţiilor statului în conformitate cu noul context regional şi
mondial; aducerea capacităţilor instituţiilor statului la nivelul
acestor funcţii. Cele două obiective strategice au fost
compromise conceptual şi faptic în lipsa unui suport popular şi a unui
consens parlamentar. În consecinţă, au fost asumate principalele legi
organice destinate stabilirii şi redimensionării funcţiilor statului şi au fost căpuşate instituţiile acestuia cu incompetenţi, clienţi şi mafioţi.
Exemple sunt multiple, vă recomand să rememoraţi cazul primarului din
Cluj, cazul ministrului muncii şi cel al actualului şef al ANAF
suspectat de DNA, pentru instigare la evaziune fiscală. În concluzie, discursul premierului demisionar a fost o licitaţie de minciuni şi promisiuni neîndeplinite!
Emil Boc a depus mandatul pentru a rămâne agăţat de putere. Imediat a
trecut la cârma partidului şi a desemnat principalii urmaşi. Conform
principiului ”după mine potopul” a exclus din ecuaţia guvernamentală
toţi colegii din echipa portocalie. Încă de pe vremea când ocupa
„jilţul de premier”, a identificat o serie de inamici politici , fapt
pentru care , din ecuaţia guvernamentală a exclus seniorii şi a promovat
tineretul consilier supus şi energic. Un tineret extrem de
bogat având case, apartamente, case de vacanţă, maşini, terenuri,
bijuterii, bani în conturi, tablouri şi obiecte de artă, acţiuni la Arlo
Slatina, BRD – GSG, SIF Banat Crişana Arad, Transelectica şi Transgaz
SA Mediaş, ceasuri şi investiţii imobiliare, etc. Cu o medie de vârstă de 37 de ani, noii demnitari extrem de bogaţi, vor să schimbe la faţă întreaga Românie. Legaţi
ombilical de seniorii portocalii şi de structurile PDL, cărora le
datorează prosperitatea imensă şi abuzivă atât pentru ei cât şi pentru
rudele lor, aceşti tineri au avut căile deschise către banul public.
Este puţin probabil, ca noua garnitură propusă să auditeze activitatea
foştilor miniştri şi să prezinte public escrocheriile şi fraudele
produse. Prin urmare, tot Emil Boc şi garnitura veche vor lua deciziile
de cheltuire a banului public. Atunci când s-a pus problema
miniştrilor din UDMR şi UNPR s-a activat riscul unui dezechilibru
parlamentar şi perspectiva suspendării imediate a şefului de la
Cotroceni. Prin urmare spaţiul de negociere al celor două
formaţiuni politice a crescut substanţial, partidul portocaliu „fiind în
corzi”. Acest element demonstrează evident că singura raţiune a
demiterii guvernului este agăţarea de putere a haitei portocalii ,
pentru încă câteva luni. Dar pentru că Dumnezeu nu face minuni în
favoarea celor care au distrus naţia, următoarele luni de putere vor
aduce la suprafaţă, noi fapte de fraudă şi corupţie, greu de decontat.
Dragi camarazi,
Mutaţiile de pe scena politică vor fi greu de anticipat. Sunt în joc interese oculte, puteri externe, bani mulţi şi fapte penale acoperite.
Tânărul istoric din fruntea guvernului va trece prin „furcile caudine”
dacă va încerca cea mai mică abatere de la linia partidului. UDMR,
fidelă electoratului maghiar, va continua politica duplicitară
cochetând cu opoziţia şi sprijinind coaliţia aflată la putere. În măsura în care opoziţia va lansa intens şi repetat mesajul
de excludere a UDMR din viitorul guvern constituit după alegeri,
liderii maghiari vor cântări mai serios actuala şansă de ieşire din
coaliţie. Acest demers vizează şi grupul minorităţilor
naţionale care, în momentul de faţă este în „aşteptare strategică”. Cu
aceste două grupări politice se poate negocia oficial, pentru căderea
guvernului în Parlament. Cât priveşte grupul politic la
traseiştilor din UNPR, acesta se va orienta către un sistem de coagulare
politică cu alte forţe rătăcite prin labirintul scenei politice, nici
vorbă de o apropiere faţă de opoziţie. Luaţi individual, în
afară de „reputatul fost ministru al muncii provenit din sindicat” şi
domnul Oprea militarul activ şi şef de partid, cu toţi ceilalţi, se
poate negocia. Opoziţia unită poate influenţa decisiv votul în Parlament cu sprijinul cetăţenilor protestatari din pieţele marilor oraşe.
Probabil această soluţie va fi luată în calcul în strategiile ambelor
tabere. Din aceste considerente, principala preocupare a noului guvern
va fi emiterea unor mesaje , dătătoare de speranţe benefice, pentru
nivelul de trai. Dacă vor muşca din „momeala otrăvită” cetăţenii vor
continua să trăiască Odissea sărăciei şi drama rapsodului popular grec,
nevăzător, Homer. După cum observaţi şi dumneavoastră nici „partidul Tribunului” nu iese la rampă cu ceva negocieri.
Preocupat, în exces, cu problemele europarlamentare probabil, va emite
un punct de vedere când „zarurile vor fi aruncate”. Dar gerul şi
condiţiile meteo vor înceta în 5 -7 zile. Va veni primăvara şi
sufletele românilor (cuvânt cu mare semnificaţie electorală pentru
cetăţeanul Emil Boc) se vor umple de speranţă crezând într-un viitor mai
bun. „Jos Bosescu” va deveni ecoul de rezonanţă civică care va desfunda urechile fudule şi nepăsătoare ale liderilor portocalii.
Ca simpli cetăţeni deposedaţi de dreptul la muncă şi un trai mai bun,
vom acţiona fiecare după cum ne dictează conştiinţa, înduioşaţi de grija
părintească cu care ne-au crescut unora pensiile sau revoltaţi de ura
instinctuală cu care ne-au terfelit demnitatea. Personal, voi continua
să-l întreb pe cetăţeanul Emil Boc „de ce mi-a trimis în ultima lună cinci (5) decizii de pensionare, toate greşite?”.
Voi continua acţiunile în instanţele europene pentru recâştigarea
demnităţii de general. Şi, din când în când, voi mai scrie câte ceva
referitor la pribegia noastră, a militarilor în rezervă, prin mizerabila democraţie portocalie.
În anul 2009, când am editat lucrarea „Criza Democraţiei” previzionând
principalele derapaje ale acesteia în regimul Băsescu – Boc, simţeam o
oarecare strângere de inimă că i-am acuzat prea sever. Astăzi, după cele
trăite de mine şi camarazii mei, simt că am fost mult prea indulgent.
Dar nu-i nimic mai sunt zile şi nopţi!
Dragi camarazi,
Sindicatul nostru militar a avut, are şi va avea un rol deosebit în
menţinerea coloanei vertebrale a demnităţii naţionale, în timpul acestor
vremuri ciudate, create de lăcomia banului şi dispreţul îmbuibaţilor.
Vom avea de înfruntat multe alte evenimente nedorite, vom fi permanent
în atenţia celor care apreciază extrem de incisivă şi hotărâtă, acţiunea
noastră. Am constituit modele pentru cetăţeni, acum suntem aliaţi într-o platformă civică de mare amploare.
Încercările de zdruncinare şi destructurare a unităţii poporului român,
aducerea pe esichierul politic a unor personaje, cu grave carenţe
comportamentale, uşor de compromis, tocmai pentru a fi dirijate într-un
anumit sens, lupta dintre carteluri şi instituţiile statului naţional,
reţelele şi grupurile de interese oculte, mafia organizată în
complicatul mecanism al infracţiunilor, grupurile financiar politice
transpartinice, uriaşele profituri de miliarde de euro scoase din ţară,
paralizarea pieţei petrolului, metalurgiei, agriculturii, imobiliare, nu
ar fi fost posibile dacă guvernanţii nu răspundeau cu promptitudine la
ofertele externe. Războiul mediatic de dezinformare a exemplificat ţări
care au mari împrumuturi, dar un nivel de trai mai crescut,
sugerîndu-se că o ţară se poate dezvolta prin împrumuturi înrobitoare.
De altfel, aşa cum vedem comportamentul lui Jeffrey Franks (şeful
misiunii FMI pentru România) principala formă de control al unei ţări este cea financiară. Crearea
unui sistem economic mondial , un sistem care va afecta slujbele,
preţurile, libertatea indivizilor bate la uşa naţiunilor.
Scurgerile financiare din ţară, preluarea acestora la datoria publică,
falimentul IMM-urilor prin impozitul forfetar, toate relele petrecute în
România post – decembristă poartă amprenta incompetenţei unei părţi din
clasa politică . Dar cea mai mare catastrofă a fost vanzarea pachetului
de 75% din actiunile Rompetrol, evaluat la 3,6 miliarde de dolari,
catre grupul Kaz Munai Gaz, detinut de statul Kazahstan. Prezentată
drept a doua mare tranzacţie din Romania, după privatizarea BCR (Banca
Comerciala Romana a fost cumparata la sfarsitul anului 2005 de grupul
austriac Erste, pentru 3,75 de miliarde de euro),
Rompetrol era „nava amiral” a comertului exterior românesc. Fiind
singurul actor economic strategic specializat în petrol şi gaze care
activa cu succes pe piaţa mondială a adus în ţară milioane de dolari
rezultaţi din lucrările de foraj şi construcţii-montaj în domeniul
petrolier, executate în diverse ţări ale lumii. “Afacerea
Rompetrol a fost concepută din start ca baza a unei strategii de
destructurare a economiei naţionale, căci ea a reprezentat începutul
unei serii de lovituri succesive, care au dus la lichidarea întregului
patrimoniu petrolier al României, una dintre averile strategice ale
ţării fiind înstrainată prin jaf”.
Acum se joacă la poker zăcămintele uriaşe din Roşia Montană. Pentru
reuşita proiectului companiei “Roşia Montană Gold Corporation”, proiect
ce presupune folosirea cianurii în procesul de extragere a aurului, în
toată media românească (video, audio şi scrisă) au fost propagate în
mod deliberat, minciuni şi dezinformări asupra beneficiilor
previzionate. Au fost omise aspectele legate de distrugerea
valorilor istorice, culturale, ecologice, de mediu , de patrimoniu şi
arheologice. Cu toată împotrivirea societății civile, a mediilor
academice şi intelectuale, a Bisericii şi unei părţi a comunităţii din
Roşia Montană, firma canadiană, împreună cu statul român, prin
reprezentanții săi din Guvern şi Preşedinţie (inclusiv preşedintele
Traian Băsescu), continuă să facă lobby şi propagandă acestui proiect.
Dacă aveţi "sânge în instalaţii"stimaţi guvernanţi, faceţi din Roşia Montană un proiect de investiţie românească!
Iată dragi camarazi pentru ce s-a constituit SCMD.
Poate unitatea noastră va renaşte spiritul de solidaritate şi demnitate
naţională, iar românii vor deveni tot mai siguri şi prosperi la ei
acasă. Aşa ne-au perceput şi cetăţenii ţării şi din aceste
considerente de trăire demnă şi simţire patriotică sunt permanent
alături de noi. Pe 24 ianuarie, în Piaţa Victoriei, prin numărul şi comportamentul societăţii civile, am demonstrat românilor că avem forţa echivalentă a opoziţiei unite. Noi nu luptăm în stradă pentru mărirea pensiilor ci pentru recâştigarea demnităţii naţionale.
De această dată, eu mizez pe renaşterea sentimentelor de solidaritate
politică în parlamentul României, renaşterea interesului naţional şi
recuzarea amatorilor care doresc să alcătuiască gaşca guvernamentală din
eşalonul al doilea portocaliu. Ataşat permanent de strategia
SCMD, vă adresez mesajul de solidaritate atât acelora mulţumiţi de
revizuire cât şi acelora cu care vom continua lupta de recâştigare a
demnităţii. Deocamdată iniţiativa strategică ne aparţine în totalitate.
PREŞEDINTELE SCMD, FILIALA 1 BRAŞOV
Gl.mr.(r) prof univ. Petrişor Mandu
dr. în Ştiinţe Economice
dr. în Ştiinţe Militare
vineri, 10 februarie 2012
Chemare la miting
FEDERAŢIA NAŢIONALĂ „UNIREA” A
PENSIONARILOR DIN ROMÂNIA
Piaţa Gării de Nord, Nr. 1, Sector 1, Bucureşti
CIF 9334950
Tel / Fax: 0314328948; 0314328949
Mobil: 0730757735;
Email: federatiaunirea@yahoo.com
CONSILIUL NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE
(vă rugăm să transmiteţi prezentul material tuturor
asociaţiilor şi ONG-urilor care fac parte din platforma civică)
Vă adresăm rugămintea ca în spirit
de unitate şi solidaritate să participaţi la adunarea publică de protest a pensionarilor CFR, ce va avea loc în data de 16 februarie 2012 între
orele 10:00 şi 12:00 în parcul din
faţa Gării de Nord şi a Ministerului Transporturilor, pentru redobândirea drepturilor la permisele gratuite pe CFR,
precum şi alte nemulţumiri ale
pensionarilor, organizată de cele două asociaţii a pensionarilor CFR, ce
fac parte din platforma civică.
Adunarea publică de protest a fost
aprobată de primarul general Oprescu Sorin cu nr. 1056555/308/06,02,2012.
Numai uniţi şi solidari în cadrul
platformei noastre civice vom reuşi să redobândim drepturile democratice.
UNITATE ŞI SOLIDARITATE!
Preşedinte,
Federaţie
Dumitru Cojanu
Abonați-vă la:
Postări (Atom)